×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نظارت بهداشتی  ۱۱۴ اکیپ دامپزشکی خوزستان بر کشتار دام در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از آماده‌باش ۱۱۴ اکیپ دامپزشکی خوزستان به مناسبت عید قربان خبر داد.

دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: همزمان با عید سعید قربان، نظارت بهداشتی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های خوزستان توسط ۱۱۴ اکیپ مستقر در میدان‌های عرضه دام زنده و کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: این اکیپ‌ها در قالب ۶۶ گروه ثابت و ۴۸ گروه سیار نظارتی در سطح استان از ساعت ۷ تا ۱۳ روز عید قربان خدمت‌رسانی می‌کنند. در اجرای این طرح، علاوه بر نظارت بهداشتی بر عرضه و ذبح دام، نظارت شرعی نیز انجام می‌شود و ۴۱ ناظر ذبح شرعی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

کنارکوهی گفت: خریداران دام‌های قربانی می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های مستقر در میدان‌های عرضه دام و کشتارگاه‌ها از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر، احتمال بروز و انتقال بیمار‌ی‌های مشترک از جمله تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد بنابراین از شهروندان و هم استانی‌ها می‌خواهیم کشتار دام‌های قربانی خود را با نظارت دامپزشکی انجام دهند.

وی بیان کرد: تمام کشتارگاه‌های دام در سطح خوزستان در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات هستند و به شهروندان توصیه می‌شود به منظور رعایت مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی، دام‌ها را برای قربانی به کشتارگاه انتقال دهند و پس از تایید بهداشتی لاشه توسط بازرسین مستقر در کشتارگاه به استفاده از آن اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.