آرش یلالی با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، مراکز و اماکن بین‌راهی، محل‌های اسکان زایران و مراکز پخت جمعی غذای زوار تحت پوشش در مرز شلمچه ۳۱۹ واحد است.

او با بیان اینکه تعداد بازدیدهای انجام‌ شده از اماکن یادشده یک هزار و ۹۹۱ مورد بوده است، گفت: تعداد جلسات آموزشی با متصدیان و کارگران مراکز و اماکن بین‌راهی و محل اسکان زایرین ۸۶۸ جلسه بوده است و در این دوره‌های آموزشی تعداد چهار هزار و ۱۵۸ نفر خادم آموزش دیده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه تعداد متصدیان و کارگران مراکز و اماکن آموزش داده شده دو هزار و ۹۸۳ نفر است، افزود: تعداد منابع تامین آب و مخازن ذخیره آب شرب تحت پوشش ۱۴۸ منبع است و تا امروز کلرسنجی یک هزار و ۵۶۷ مورد بوده است.

یلالی تعداد نمونه‌برداری میکروبی آب در مرز شلمچه را تا امروز ۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: حجم آب گندزدایی شده یک هزار و ۸۲۸ متر مکعب بوده و سنجش و کنترل مواد غذایی با دستگاه‌های پرتابل نیز در این نقطه مرزی ۴۸۳ مورد بوده است.

او ادامه داد: تعداد موارد بازدید از تاسیسات رفاهی و سرویس‌های بهداشتی(حمام – توالت – استراحتگاه) نیز سه هزار و ۵۳۶ مورد بوده و ۵۹۸ نفر نیز خدمات مامایی را دریافت کرده‌اند که ۲۱۳ زن عارضه دار نیز در همین بازه زمانی درمان شدند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان مادران باردار عارضه‌دار درمان شده در مرز شلمچه را ۱۵ نفر برشمرد و افزود: تا روز گذشته تعداد افراد آموزش داده شده به صورت فردی و گروهی بیش از ۷۵ هزار نفر بودند.

این مقام مسوول دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به این مهم که ۳۲ هزار برگ رسانه آموزشی مکتوب بین زوار اربعین حسینی توزیع شده است، بیان کرد: تعداد علایم شناسایی‌شده بیماری‌های سندرمیک در بدو ورود ۳۳۰ مورد شامل تب طول کشیده، آنفلوانزای فصلی، تب و راش‌های پوستی، اسهال حاد آبکی و مسمومیت غذایی بوده که از این تعداد ۲۰۴ مورد نمونه‌گیری انجام شده است.

یلالی در پایان گفت: روزانه در دو شیفت ۱۲ ساعته ۶۰ نفر کارشناس در رشته‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، بهداشت خانواده، بهداشت روان و بهداشت دهان و دندان در حال ارایه خدمت به زایرین اربعین حسینی در شلمچه هستند.

برنا