×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اجرای طرح هزار مسجد هزار حقوقدان در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از آغاز اجرای طرح هزار مسجد هزار حقوقدان در این استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر صادق مرادی در دیدار رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور، گفت: این طرح در راستای حفظ حقوق عامه و به منظور ارتقای سطح آگاهی های حقوقی مردم استان با هدف استفاده از ظرفیت بسیج، با همکاری و مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان استان آغاز شد.
وی افزود: این طرح اگر به صورت صحیح و مطلوب اجرایی شود می تواند در بحث پیشگیری از وقوع جرم و همچنین کاهش ورودی پرونده ها به محاکم تأثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس دستگاه قضایی استان بر اهمیت گسترش طرح هر مسجد یک حقوقدان در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و بیان داشت: این طرح باید در بین اقشار مختلف جامعه توسعه و نهادینه شود به طوریکه می توان با استفاده از ظرفیت سران عشایر طرح هر عشیره یک حقوقدان را اجرایی و به افزایش سطح آگاهی های حقوقی افراد عشیره جهت کاهش آسیب های عشیره کمک کرد.
وی با اشاره به لزوم آموزش های لازم و کافی به حقوقدانانی که در این طرح شرکت می کنند، اظهار داشت: در راستای ایجاد ارتباط با مردم و ارائه راهنمای هایی مطلوب در زمینه مسائل حقوقی لازم است که دوره های آموزشی برای بسیجیان حقوقدان شرکت کننده در این طرح برگزار شود و دادگستری استان این آمادگی را دارد که جهت آشنایی بیشتر بسیجیان حقوقدان با محیط دادگستری، این دوره ها را برگزار کند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرادی، بسیج و بسیجی را از شاخص های معنوی و انقلابی دانست و عنوان کرد: بسیج کلمه ای است که دارای پشتوانه معنوی و الهی است و بسیجی فردی است که با رفتار و کردار ولایت مداری خود در انجام فعالیت های مختلف مردمی جایگاه خوبی در جامعه دارد.
در ادامه این دیدار رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور ضمن تقدیر از تعامل خوب و سازنده دستگاه قضایی استان با بسیج حقوقدانان خوزستان، این استان را مهد ایثار و شهادت دانست و بیان داشت: مردم ولایی و شهید پرور خوزستان توفیق خادمی زائران سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) و شهدای هشت سال دفاع مقدس را دارند و باید به این استان از نظر معنوی و مادی توجه و عنایت ویژه ای صورت گیرد.
دکتر مهدی بهرامیان با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضائیه، گفت: اگر دستگاه قضایی کار خود را به درستی انجام ندهد اداره کشور ممکن نیست لذا امروز مهمترین رکن کشور اداره درست دستگاه قضایی است که خوشبختانه با حضور حضرت آیت ا… رئیسی در رأس قوه قضائیه، امید و آرامش مضاعفی در جامعه حکم فرما شده است و مردم نسبت به گذشته به دستگاه قضایی در مبارزه با فساد امیدوارتر شده اند.
بهرامیان در ادامه به نقش و جایگاه بسیج حقوقدانان اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج حقوقدانان طی ۱۰ سال از تشکیل آن، تخصصی تر شده است و امیدواریم در کنار قوه قضائیه در کاهش ورودی پرونده ها و بحث پیشگیری از وقوع جرم همکاری و تعامل سازنده ی داشته باشد.
رئیس بسیج حقوقدانان استان نیز با اشاره به عملکرد و فعالیت این بسیج در خوزستان، گفت: سازمان بسیج حقوقدانان استان بیش از ۱۶۴۰ بسیجی عادی و فعال عضو دارد که متشکل از قضات، کانون وکلا و مرکز مشاوران،سردفتران، کارمندان دادگستری و دانشجویان فارغ التحصیل حقوق می باشند و در حال حاضر فعالیت های مطلوبی در زمینه مسائل حقوقی و قضایی داشته اند.
سرهنگ تمیمی افزود: هشت انجمن علمی تخصصی در این سازمان در حال فعالیت هستند که هدف از تشکیل و راه اندازی این انجمن ها با توجه به رشته تخصصی آنها، اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های راهبردی سپاه و بسیج است.
در این دیدار قائم مقام دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس شوراهای حل اختلاف، معان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگی و سایر معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان و همچنین اعضای شورای بسیج حقوقدانان نیز حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.