×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ساخت مرکز فوق تخصصی پرتودرمانی با کمک خیرین در خرمشهر

آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث مرکز فوق تخصصی پرتودرمانی خرمشهر با حضور مسئولان شهری و معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

بنا به گزارش اجلاس نیوز این پروژه در سالگرد افتتاح مرکز شیمی‌درمانی بیمارستان خرمشهر که باهمت خیرین در این شهرستان افتتاح‌شده بود، آغاز به کار کرد و قرار است مراحل احداث و تجهیز این مرکز با کمک خیرین انجام شود.

محمد جامه‌دار پور مدیرعامل موسسه خیریه پرتو امید و از بانیان احداث مرکز پرتودرمانی در رابطه با این مرکز توضیح داد: مساحت مرکز ۶۱۰ متر است و قرار  است در دوطبقه احداث شود.

وی اعتبار برآورد شده برای اجرای این پروژه را ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبارات اجرای پروژه به‌طور کامل از محل کمک‌های خیرین تأمین می‌شود.

جامه‌دار پور به تجهیز مرکز نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های تخصصی پیش‌بینی‌شده برای این مرکز از کشور آلمان سفارش داده‌ شده‌اند که بخشی از این دستگاه‌ها خریداری‌شده و قرار است پس از بهره‌برداری نصب شوند.

این خیر افزایش ابتلا به سرطان در پی جنگ‌های عراق را هدف احداث مراکز شیمی‌درمانی و پرتودرمانی در خرمشهر دانست و توضیح داد: خرمشهر سرزمین سوخته است که به دلیل هم‌جواری با عراق از برخی مشکلات این کشور نیز متأثر می‌شود و در زمان حملات دنیای استکبار به عراق که در این حملات از سلاح‌های ممنوعه هم استفاده‌ شده بود که به‌کارگیری این سلاح‌ها تا شعاع ۵۰ متر می‌رسد بر خرمشهر نیز تأثیر گذاشت.

وی افزود: بنا به گزارش علوم پزشکی تأثیر سلاح‌های ممنوعه عامل افزایش سرطان شده است که باعث شد به فکر درمان باشیم.

جامه‌دار پور در ادامه از کمبود پزشک متخصص به‌عنوان یکی از مشکلات واحد درمانی سرطان در خرمشهر یادکرد و گفت: کمبود نیروی درمانی یکی از مشکلات مرکز شیمی‌درمانی و پرتودرمانی خرمشهر است که تنها یک پزشک روز چهارشنبه به ویزیت بیماران می‌پردازد و با وجود معرفی پزشک متخصص خون و آنکولوژی اطفال دیگری به دانشکده علوم پزشکی آبادان، این دانشکده بعد از گذشت ۶ ماه هنوز با آن موافقت نکرده است و مجوز آغاز به کار را صادر نکرده است.

فرشید بهشتی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سعی همه از رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تا تیم دفتر فنی، درمان و سایر بخش‌ها بر این است که این پروژه به‌سرعت و با جدیت به اتمام برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.