×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

موافقت مسئولان عراقی با ورود خودروهای حمل و نقل عمومی ایرانی/ ۵۵ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به عتبات عالیات اعزام شدند

مدیر کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور گفت: کشور عراق موافقت رسمی خود را برای ورود خودروهای حمل و نقل عمومی ایرانی به منظور انتقال زائران در مرزهای زمینی به عتبات عالیات اعلام کرد.

محمد خطیب در این خصوص افزود: در نشست ‌مسئولان ایرانی و عراقی در مرز بین المللی شلمچه مقرر گردید ورود زائران ایرانی ‌به‌ عراق به صورت مرحله‌ای‌انجام شود.
وی گفت: بر این اساس و در گام نخست با اعزام ۵۵ دستگاه اتوبوس به مرز بین المللی شلمچه عراق تلاش شد تا ضمن کاستن از ترافیک جمعیتی، کرایه حمل و نقل زائران از این گذرگاه مرزی تا نجف اشرف که به حدود سه برابر رسیده بود، کاهش یافته و متعادل شود.
این مقام مسئول در قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور تصریح کرد: در این نشست غانم حمید صالح نماینده تام الاختیار وزیر و رئیس پایانه های مرزی عراق ضمن اعلام رسمی موافقت کشورش برای ورود خودروهای حمل و نقل عمومی ایرانی به عراق، خواستار ارسال تعداد خودروهای عمومی بیشتر از سوی ایران به مرزهای مشترک با عراق شد.

خطیب گفت: مسئولان مرزی عراق در این نشست مشترک با مقامات مسئول ایرانی ابراز کردند که پیش‌بینی این حجم از زائران ایرانی و اتباع دیگر کشورها از مرزهای مشترک را نداشتند.
مدیر کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور گفت: همچنین در این نشست مشترک مصوب شد زائران به‌صورت مرحله‌ای وارد کشور عراق شوند تا از ازدحام بیش‌ از حد جلوگیری شده و تسهیل رفت و آمدها محسوس باشد.
خطیب اظهار داشت: در این زمینه مصوب شد به منظور کنترل و مدیریت بیش از پیش ازدحام بالای زائران در مرزها، مرزهای خوزستان و ایلام در پاره‌ای از اوقات به‌صورت مقطعی بسته ‌شود و پس از بهتر شدن شرایط دوباره باز ‌شوند.
مدیر کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور پیش بینی کرد با عملیاتی شدن مصوبه بلامانع بودن ورود خودروهای حمل و نقل عمومی ایرانی به خاک عراق، از ترافیک زائران در مرزهای ایران و عراق کاسته شده و روان تر شدن تردد زائران اربعین حسینی نِمود بیشتری یابد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.