×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مراجعه ۸۷۹ با عارضه تنفسی به بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان

در پی وقوع نخستین باران پاییزی در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکنون ۸۷۹نفر با عارضه تنفسی به بیمارستان‌های این منطقه مراجعه کردند.

دکتر حجت‌اله جانبی در این زمینه  اظهار داشت: در روزهای پنجم و ششم  آبان در پی بارندگی‌های اخیر تعداد ۸۷۹ نفر با شکایت تنگی نفس و عارضه تنفسی متأثر از بارش باران به بیمارستان‌های فعال در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد۸۱۷ نفر به صورت سرپایی درمان و ۶۲ نفر نیز برای پیگیری بیشتر بستری شدند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در این بین ۵۱۴ نفر به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر، ۱۳۶ نفر به بیمارستان شهید بهشتی آبادان، ۱۲۲نفر به بیمارستان آیت‌اله طالقانی این شهرستان، ۵۵ نفر به بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان، ۳۸ نفر به بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان و ۱۴ نفر نیز به بیمارستان ۱۷ شهریور این شهرستان مراجعه کردند.

وی ضمن ارائه توصیه‌هایی به بیمارانی با مشکلات تنفسی در موقعیت کنونی گفت: اولین اقدام پیشگیرانه برای فرد مبتلا به تنگی نفس این است که در معرض عوامل تشدید کننده بیماری نباشد. به افرادی که سابقه مشکلات تنفسی دارند، توصیه می‌شود که داروهای خود را طبق نظر پزشک به صورت مرتب مصرف کنند و به دنبال بارندگی از خارج شدن از منزل و بازکردن پنجره‌ها جدا خودداری کنند.

دکتر جانبی بیان کرد: افراد دارای مشکل تنفسی از ورزش کردن در این شرایط خودداری کنند و مصرف خودسرانه دارو نداشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.