×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شهرستان کارون همچنان در محاصره فاضلاب

مردم شهر ستان کارون با گذشت چند روز از بارندگی‌ها میان فاضلاب و آب برجای مانده از باران محاصره شده‌اند.

بنا به این گزارش باران از جمعه دوهفته گذشته در برخی شهرهای خوزستان از جمله شهر کوت عبدالله آغاز شد به طوری‌که شدت بارش ها در طی ۲۴ ساعت سبب آبگرفتگی معابر شد و همین موضوع  فرمانداری این شهر را مجبور به اعلام تعطیلی مدارس در هر دو نوبت صبح و عصر کرد.

اما با وجود گذشت ۱۰روز از اتمام بارش ها همچنان مردم شهرستان کارون و به ویژه شهر کوت عبدالله با مشکل عدم دفع آب های سطحی و پس زدگی فاضلاب مواجه هستند.

شهردار کوت‌عبدالله در این خصوص گفت: در گذشته فاضلاب و آب های سطحی در حاشیه شهر در منطقه بحره دفع می شده است اما در سال های اخیر در این اراضی ساخت و ساز شده است و در حال حاضر امکان هدایت آبهای سطحی و فاضلاب به این منطقه وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا مجوز ساخت و ساز در این مناطق داده شده است اظهار داشت: متاسفانه مسئولان شهرداری وقت برای برخی از این ساخت و سازها مجوز صادر کرده اند، البته به دلیل مشخص نبودن محدوده شهر برخی از این ساخت و سازها نیز بدون مجوز صورت گرفته اند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با رد جاری شدن فاضلاب در این منطقه گفت: حجم آب جمع شده در این شهر متعلق به آب باران است و مسئولیت آن به آبفا باز نمی گردد.

احمد باقری افزود: شرکت آب و فاضلاب در راستای همکاری برای رفع این مشکل تجهیزات مکنده را در شهر کوت عبدالله مستقر کرده است.

وی با اشاره به نبود طرح جامع فاضلاب در شهرستان کارون بیان کرد: مشکل دفع فاضلاب و آب های سطحی این شهرستان در درازمدت و با ساخت شبکه فاضلاب حل می شود.

باقری گفت: درحال حاضر بسیاری از نقاط این شهرستان مانند اسلام آباد غربی و شرقی هنوز اشتراک شبکه آب شرب ندارند.

صداوسیما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.