×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اتحاد و پیوستگی رمز موفقیت در مدیریت بحران کروناست

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: پشتوانه مردمی مدیریت بحران را در این روزهای سخت آسان تر کرده و اتحاد و پیوستگی بین مردم و مسوولان رمز موفقیت ما نسبت به سایر کشورهای بحران زده از ویروس کرونا است . حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در حاشیه دومین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مومنانه در جمع خبرنگاران در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: ایران را با هیچ کشوری از جهان نمی توان مقایسه کرد چرا که در این روزها شاهد رقم خوردن صحنه های زیبایی از کمک های مومنان برای حمایت از مردم نیازمند هستیم و مشابه این حرکت در هیچ نقطه ای جهان یافت نمی شود.

وی افزود: جامعه اسلامی ما تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) است و در تمامی روزهای سخت در طول تاریخ انقلاب مردم برای کمک به هم نوعان خود در صف اول بوده اند و این در جهان بی سابقه است .

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: همواره در طول تاریخ تمام دشمنان در تلاش بودند تا این انقلاب را با شکست مواجه کنند اما تاکنون در این زمینه ناکام مانده اند و روز به روز ارزش‌های انقلاب افزوده می شود.

وی تصریح کرد : اکنون به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خوی وحشی گری در غرب نمود پیدا کرده و گرسنگی بر این کشورهای به اصطلاح خود، پیشرفته ،غلبه کرده در حالی که  در ایران اسلامی، برکت های زیادی از کمک های مومنانه و فراوانی اقلام مورد نیاز را شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان کرد: این کشورها از پشتوانه مردمی برخوردار نیستند در حالی که انقلاب ایران به پشتوانه مردم رقم خورده و این ملت هیچگاه نظام خود را تنها نگذاشته است.

وی گفت: فرهنگ خدمت و روحیه کمک به نیازمندان در جای جای این کشور اسلامی نمود پیدا کرده و ملت بار دیگر به کشورهای جهان ثابت کرد که به تبعیت از ولایت فقیه ، ائمه و مراجع تقلید، در تمامی صحنه ها پشتوانه انقلاب است .

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مردم خوزستان به رغم اینکه با مشکلاتی همراه هستند اما با این وجود در این روزهای سخت همنوعانخود را فراموش نکرده و سو مدیریت ها و تبلیغات منفی نیز نتوانسته ذره ای از اراده آن ها کم کند و انتظار می رود در زمان خود این تلاش ها و ایثارگری  مردم را با رفع مشکلات آن ها ، جبران کنیم .

وی اظهار داشت: مردم و خیران استان ، سپاه ولیعصر ، قرارگاه کربلا و بنیاد مستضعفان در این روزها برای کمک به نیازمندان با تمام ظرفیت پای کار آمده اند که شایسته تقدیر است .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: اکنون علاوه بر این کمک ها گروه های جهادی با تعمیر وسایل منزل نیز به نوعی به مردم نیازمند خدمت می کنند که جای تقدیر دارد .

وی گفت: دانشجویان همواره از گروه هایی بوده که از ابتدای انقلاب پای کار هستند و در حال حاضر برای تحقق شعار سال (جهش تولید ) این قشر فرهیخته می توانند ، به خوبی نقش آفرینی کنند .

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: همچنین باید واحد های صنعتی و بخش کشاورزی خوزستان تقویت شود و زمین های زراعی احیا گردد؛ اگر این اقدامات صورت گیرد معضل بیکاری در استان نیز برطرف می شود .

۵۰ هزار بسته معیشتی عصر پنجشنبه در دومین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مومنانه بسته بندی شده و در سطح مناطق خوزستان توزیع می شود. پیش از این نیز ۵۰ هزار بسته در مرحله نخست این رزمایش توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بین نیازمندان استان توزیع شده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا در خوزستان در یک هفته اخیر روند افزایشی داشته که افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در افزایش این آمار نقش موثری داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.