×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مردم نذورات خود را با پیوستن به پویش نذر ماسک یا تامین بسته‌های معیشتی ادا کنند

بنا به این گزارش «شکرالله سلمان‌زاده» عصر امروز (سه‌شنبه ۲۱ مرداد) در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان آبادان با موضوع برگزاری مراسمات ایام ماه محرم اظهار کرد: اکنون آبادان به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا ویروس در وضعیت نارنجی و شرایط کاملا شکننده‌ای قرار دارد و هیچ وضعیت سفیدی در این شهرستان نداریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در بحث مقابله با کرونا ویروس، سخت‌گیری‌هایی که انجام شد و یا در حال اجراست برای کنترل بیماری است افزود: تجربه به ما نشان داد که هر جا بیماری را مدیریت کردیم موفق بودیم و هر جا بیماری ما را کنترل کرد شکست خورده‌ایم و به اوج ابتلا به این بیماری رسیدیم به طوری که در ایامی بیمارستان‌های ما از افراد مبتلا به کرونا پر شد.

وی تشکیل پلیس کرونا را عامل کنترل بیماری کرونا در سطح شهرستان آبادان دانست و اضافه کرد: تشکیل این کمیته تا حد زیادی به کاهش و کنترل این بیماری کمک کرد؛ اکنون نیز شرایطی را پیش رو داریم که امکان دارد با پیک دوم ابتلا (افزایش شمار مبتلایان) مواجه شویم.

سلمان‌زاده تاکید کرد: تا زمانی که واکسن این بیماری کشف نشود موضوع جدی بودن این بیماری و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همچنان پا برجاست.

وی به برگزاری آئین‌های ماه محرم و سفرهای تابستانه اشاره کرد و اذعان داشت: اگر چه شاید در این شرایط گرم آب و هوایی گردشگر و مسافر کمتری به این منطقه می‌آید اما بسیاری از شهروندان آبادانی به مناطقی همچون مشهد، اصفهان، شیراز و شهرهای شمالی سفر می‌کنند که این شهرها در وضعیت قرمز قرار دارد و امکان انتقال بیماری از این شهرها به آبادان برایشان متصور است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: فصل‌الخطاب ما مقام معظم رهبری این بود که در برپایی آئین‌های خاص این ایام باید تابع دستورات و تصمیمات ستاد کرونا باشیم و فرمودند از تصمیمات این ستاد تبعیت خواهند کرد.

وی خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ شد و بیان کرد: باید به مردم اعتماد داشته باشیم از آنان بخواهیم تا همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

سلمان‌زاده با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها و نهادهایی که بیلبوردهایشان را برای انعکاس آموزش‌های شهروندی در قالب نصب بنر در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار داده‌اند مطالبه وجه می‌کنند ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای آموزش به مردم استفاده شود و دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که بیلبوردهایشان را برای ارائه این آموزش‌ها در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار داده‌اند، اجازه دهند تا این روند به صورت رایگان تا پایان زنجیره این بیماری باشد.

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم جامعه در راس تمام امور قرار دارد ابراز کرد: اداره تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر برگزاری مراسمات محرم باید بازدیدهای مستمری را از محل برگزاری مراسمات توسط هیات‌های مذهبی داشته باشد و ما نیز در این موضوع کنار آنان هستیم؛ طبق توصیه‌های انجام شده برگزاری مراسمات در محیط باز باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: شهروندان که نذوراتی در ایام محرم و صفر دارند می‌توانند با پیوستن به پویش «نذر ماسک» و یا تامین بسته‌های معیشتی به نیازمندان نذر خود را ادا کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.