×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

قلعه شاداب ، زیستگاهی امن برای حیات وحش

در عملیاتی که توسط محیط بانان منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب ،  اعضای تیم امداد و نجات کوهستان  و هیئت کوهنوردی شهرستان دزفول انجام شد ، یکی از مهمترین راه‌های نفوذ شکارچیان به زیستگاه امن منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب دزفول،  مسدود و غیر قابل نفوذ گردید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول اذعان داشت: منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب با دارا بودن غنای زیستی و گونه ارزشمند کل و بز همواره مورد توجه دغدغه‌مندان محیط زیست بوده و این اداره بعنوان متولی اصلی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ، با جدیت تمام رسالت خود را اجرا و حمایت لازم را اعمال می دارد .

رضا قپانچی پور تصریح کرد :پایش های منظم ، گشت و کنترل‌های مستمر در منطقه توسط محیط بانان و مسدود سازی راه‌های نفوذ متخلفین باعث شد که امنیت کامل در این زیستگاه برقرار شود .

وی از اعضای هیئت کوهنوردی ، جمعیت هلال احمر، کمیته آفرود و سافاری این شهرستان به منظور همراهی و همکاری در اجرای این عملیات تقدیر کرد .

منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب با وسعت بیش از ۵۵۰۰ هکتار در ۴۰ کیلومتری شمال شهرستان دزفول و در بخش شهیون واقع گشته که با دارا بودن صخره‌های بلند و دره‌های عمیق، زیستگاه مناسبی برای گونه حفاظت شده کل و بز وحشی می‌باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.