×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پیش بینی خرید بیش از هشت میلیون تن گندم از کشاورزان

سید محمد آقامیری در  بازدید از سیلوی ذخیره سازی ۴۰ هزار تنی شهید مفتح شهرستان دشت آزادگان  گفت:  از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش می‌شود در سال زراعی جاری بیش از هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود ، افزود: وزارت جهاد کشاورزی بلافاصله پس از تحویل گندم از سوی کشاورزان به سیلوها، پول آن‌ها را پرداخت می‌کند که این کار از روز گذشته برای استان خوزستان آغاز شده است.

سرپرست وزارت جهاد  کشاورزی ادامه داد:  تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب گندمکاران پرداخت شده و باقی مبلغ نیز به تدریج و پس از برداشت محصول و تحویل به سیلو، پرداخت خواهد شد.

آقامیری بیان کرد:  بقیه مبلغ بدهی به کشاورزان پس از تعیین نرخ گندم از سوی شورای سیاستگذاری محصولات کشاورزی و ابلاغ آن از سوی وزارتخانه به حساب گندمکاران پرداخت خواهد شد.

وی  با بیان اینکه خوزستان از قطب‌های کشاورزی کشور است، ادامه داد:  حدود ۲۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود که امکان افزایش این ظرفیت وجود دارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی  عمده مشکلات کشاورزان را بی‌آبی و کم‌آبی دانست و با تاکید بر لزوم رعایت الگوی کشت و مصرف از سوی کشاورزان  بیان کرد:  برای تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور مشکل و کمبودی نداریم.

آقا میری گفت: وظیفه مهم وزارت جهاد کشاورزی حمایت از بخش تولید است و ما باید مشکلات بخش تولید کشاورزی در زمینه زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان را حل کنیم.

وی  درباره سفر خود به خوزستان و دشت آزادگان در غرب این استان نیز گفت: پیرو سیاست‌های دولت مردمی دکتر رییسی، سفر‌های استانی و دیدار‌های چهره به چهره با مردم انجام می‌شود تا مسوولان در جریان مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها قرار گیرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.