×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پیاده روهای اهواز در معابر مهم بهسازی می شوند

رضا امینی با اعلام این خبر اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری و سازمان بهسازی و نوسازی را مامور به طراحی و اجرای بهسازی معابر مهم کردیم. اولویت ها شناسایی شده و امیدواریم در سال جاری پروژه های هدفگذاری شده اجرایی شود. در این راستا با خریداری دستگاههای مربوطه، تولید انبوه جدول و کفپوش آغاز شده است.

شهردار اهواز به اهمیت عنصر زیبایی در مناظر شهری بویژه در نماهای ساختمانی اشاره کرد و گفت: شهر ما از نظر مساحت در محدوده قانونی رتبه سوم و از نظر جمعیت هشتمین رتبه را در میان کلانشهرها دارد و این مختصات وسیع نیازمند مناظر و فضاهای زیباست. قطعاً اهواز قابلیت تبدیل شدن به زیباترین شهر ایران را دارد همانگونه که در گذشته شهرهای خوزستان یکی از زیباترین شهرهای کشور بودند. این مساله رسالت ما را به عنوان متولیان شهر و شما به عنوان نخبگان مهندسی و سازندگان مسکن بیشتر می کند.

وی افزود: قطعاً شهرداری در مدیریت کلان و سیاستگذاری تکالیفی به عهده دارد اما تجارب موفق سایر کلانشهرها نشان می دهد هر چه بخش خصوصی حضور پررنگ تر و موثرتری داشته باشد (که این حضور مستلزم بسترسازی شهرداری و ارگانهای دیگر است) به دستاوردهای بزرگی می رسیم.

شهردار اهواز: گاهی ساخت یک ساختمان با طراحی زیبا و مهندسی می تواند در اذهان سازندگان جرقه ای ایجاد کند، پس باید این حرکت را پررنگ کرد، کار فرهنگی و تبلیغاتی گسترده ای انجام داد و آن را به عنوان یک الگوی جدید مطرح کرد تا این حرکت مثبت به بقیه طراحان و مجریان ساختمانی حتی به سازندگان خرد و مصرف کنندگان خرد نیز تسری یابد و منجر به یک فرهنگ مثبت گردد.

امینی تاکید کرد: باید با اعمال و تقویت ابزارهای تشویقی و فرآیندهای انگیزشی زمینه را برای طراحی و اجرای ایده های نوین، مهندسی و زیبا فراهم کرد.

شهردار اهواز ضمن قدردانی از معاونت شهرسازی و معماری جهت برگزاری مسابقه نمای برتر اجرا شده بیان کرد: پیشنهاد می کنم در این مسابقه و موارد مشابه، دایره موضوعات بیشتر و متنوع تر شده تا صاحب نظران بیشتری امکان بروز و عرضه ایده های خود را به مدیریت شهری داشته باشند و از طرفی باید ایده های موثر را با موازین قانونی تطبیق داد تا سریعتر قابلیت اجرایی پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به یکی از موانع توسعه گفت: پذیرفتنی نیست که هر کس بخواهد نمای ساختمان خود را بی توجه به ضوابط کار کند و این سبب بی نظمی و آشفتگی بصری در شهر می شود.

رضا امینی تصریح کرد: متاسفانه با نوعی بی نظمی در شهر مواجه هستیم که باید از بین برود. در یک شهر منظم، هر عنصری سرجای خودش قرار می گیرد و جایگاهها مشخص می شود. شهروندان نیز بیشتر به حقوق و تکالیف خود واقف شوند. ضمن آنکه باید حس تعلق خاطر مردم به شهر را تقویت کرد.

شهردار اهواز با تاکید بر ضرورت تجلیل از نخبگان شهر اظهار کرد: دست یاری به سمت کلیه اساتید و اهل فن برای دریافت پیشنهادات کاربردی در راستای ارتقای ساخت و سازها بویژه در حوزه نما دراز می کنیم.

امینی به مدیران حاضر در جلسه تاکید کرد: در هم اندیشی ها و نشست هایی مشابه که با حضور نخبگان تشکیل می شود حتماحضور خواهم داشت، چون مشتاقم که از نزدیک نظرات این دلسوزان شهر را بشنوم.

شهردار اهواز در پایان با اشاره به شعار خود در هنگام انتخابش به این سمت خاطرنشان کرد: در راستای رسیدن به اهوازی سربلند و سرافراز حرکت کنیم. شان اهواز را رعایت کنیم. باور دارم که می توان به این مهم رسید. نباید ناامید شده و متوقف شویم که در این صورت آیندگان ما را نخواهند بخشید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.