×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اجازه نخواهیم داد آمریکا از خاک عراق به رژیم اسرائیل کمک کند

فالح الفیاض شنبه‌شب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: «عراق به تمامی وظایف خود در قبال ملت فلسطین، چه در سطح کمک‌ها و چه در سطح نظامی عمل خواهد کرد».

به گزارش خبرگزاری المعلومه، وی با اشاره به این که طرح کوچاندن ساکنان غزه تلاشی مذبوحانه است و قابلیت تحقق ندارد، گفت: «غیرممکن است که عراق نقطه‌ شروعی برای آسیب زدن به فلسطینیان باشد، بلکه جایی برای حمایت از آنان است».

فالح الفیاض با اشاره به اینکه واشنگتن شریک اصلی اسرائیل است، تصریح کرد: «عملیات طوفان الاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی متزلزل شده و اقدامات مقاومت واکنشی به جنایات اسرائیل است».

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در ادامه بیان کرد: «عراق به‌عنوان حامی اصلی مقاومت باقی خواهد ماند و به آمریکایی‌ها اجازه نخواهد داد که از طریق خاک این کشور به رژیم اسرائیل کمک کنند».

وی در ادامه با اشاره به این که پارلمان عراق امروز جلسه ویژه‌ای برای حمایت از غزه برگزار می‌کند، گفت: «در همین راستا کمپینی برای جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی و مادی برای حمایت از مردم نوار غزه راه‌اندازی شده است».

فالح الفیاض در پایان درباره نتایج حماسه «طوفان الاقصی» اظهار کرد: «پیامدهای آن چه در نوار غزه رخ داد، بسیار زیاد است و نتایج آن به‌زودی به‌ویژه در مورد عادی‌سازی روابط به زودی نمایان خواهد شد».

نیروهای مقاومت فلسطین از ۱۵ مهرماه (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، با اجرای عملیاتی با عنوان «طوفان الاقصی» به مواضع رژیم اشغالگر حمله کردند به طوری که در دقایق ابتدایی این عملیات با ۵ هزار راکت مواضع و پایگاه های صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حمله هوایی رژیم اسرایئل به نوار غزه به ۲۳۲۹ نفر و شمار زخمی‌ها نیز ۹۰۴۲ نفر افزایش یافت.

منبع: تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.