×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برگزیده شدن اثر هنرمند خوزستانی در رویداد ملی رحما

این هنرمند حوزه هنر‌های تجسمی گفت : اثرش با عنوان «شهید عمر ملازهی فرزند ایران» در این رویداد به عنوان یکی از آثار برگزیده بر روی دیوار‌های شهر زاهدان می‌رود.

مریم دباغ افزود : رویداد ملی «رحما» رویدادی در محور‌های گرافیک، نقاشی دیواری و تصویر سازی است که با هدف ایجاد هویت بصری برای زاهدان به عنوان «پایتخت وحدت اسلامی» برگزار شد، این رویداد برای دومین بار هنرمندان مختلف کشور را دور هم جمع کرد تا با موضوع وحدت آثاری را ارائه کنند.

وی ادامه داد: این رویداد به واسطه ایجاد آشنایی با شهر و فضایی که می‌توانست به هنرمندان در راستای خلق اثر هنری با موضوع پایتخت وحدت اسلامی کمک کند، برگزار شده بود که از جمله این اماکن، معراج شهدا و موزه بود. نمایش لباس‌ها، ارائه و معرفی نقوش مورد استفاده در ادوار مختلف تاریخ این خطه از کشور و شخصیت‌های تاثیرگذار آن از جمله اطلاعاتی بود که در اختیار هنرمندان قرار گرفت.

این هنرمند حوزه هنر‌های تجسمی گفت: از آنجا که باید روح عمومی آثار، رنگ و بوی سیستان و بلوچستان می‌داشتند، دیوارنگاره‌ها و نقاشی‌های شهری بایستی موضوعات و رنگ و لعابشان بر اساس تصاویر خاطره‌انگیز و تاریخ سیستان و بلوچستان و علاقه مردم این خطه و ویژگی‌های فرهنگی آن‌ها از جمله نوع لباسشان و صنایع‌دستی‌شان طراحی می‌شد.

دباغ افزود: در اثر ارائه شده ام به رویداد «رحما»، تصویر شهید عمر ملازهی – از شهدای مدافع حرم بلوچ – را طراحی کرده‌ام. این اثر، تصویری شاعرانه از شهیدی است که بال دارد و لباس سفید بلوچی پوشیده است، پشت سر این شهید و در امتداد پیشانی‌بندش، نخل‌های سیستان و بلوچستان دیده می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.