×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ژنرال آمریکایی: اگر ایران یا سوریه مداخله کنند وارد جنگ می شویم

به گزارش وبگاه ” بیزنس اینسایدر”  ژنرال “بری مک کافری” روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری” ام اس ان بی سی” آمریکا گفت در صورت تهدید موجودیت اسراییل، ایالات متحده آمریکا مستقیما با حملات هوایی و دریایی مداخله خواهد کرد.

این ژنرال آمریکایی گفت در صورتی که سایر همسایگان خاورمیانه ای اسراییل در جنگ اخیر بین حماس و اسراییل مداخله کنند، ایالات متحده آمریکا هم برای دفاع از اسراییل وارد جنگ خواهد شد. او افزود واشنگتن تحرکات کشورهایی مثل ایران و سوریه را در مورد تنش نظامی اخیر در اسراییل، از نزدیک دنبال می کند.

ژنرال مک کافری درباره احتمال گسترش ابعاد و دامنه جنگ گفت: برای تشدید این تنش و جنگ یکی از احتمالاتی که منتظریم ببینیم این است که آیا حزب‌الله با زرادخانه عظیمی از ۱۰۰ هزار موشک خود در آن مداخله خواهد کرد؟ آیا کرانه باختری هم به این جنگ می پیوندد؟ و سوری‌ها و مصری‌ها چه خواهند کرد؟

مک کافری افزود: حمایت ما از اسراییل مطلق خواهد بود و اگر شاهد مداخله نظامی سوریه و مداخله نظامی فعال ایران باشیم، وارد جنگ خواهیم شد.

شبه نظامیان حماس روز شنبه در قالب یک عملیات غافلگیر کننده موسوم به ” طوفان الاقصی” یک سری حملات غافلگیرکننده و رگبار موشکی علیه اسراییل گشودند که در آن صدها نفر کشته و ده ها گروگان اسراییلی در مرز نوار غزه به اسارت آنها درآمد. اسراییل در پاسخ اعلام جنگ کرده است.

نیروهای نظامی اسراییل می گویند که در حملات حماس تاکنون ۷۰۰ اسراییلی کشته و ۱۵۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دست کم ۴۰۰ فلسطینی در حملات تلافی جویانه اسراییل جان خود را از دست دادند.

ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد که یک ناو هواپیمابر شامل دهها هواپیمای جنگنده را برای گشت زنی در شرق مدیترانه و جلوگیری از جنگ همه جانبه با همسایگان اسراییل، به منطقه اعزام می کند.

مک کافری، که در جنگ خلیج فارس (جنگ بیرون راندن نیروهای صدام حسین از کویت در سال ۱۹۹۱) خدمت کرده و فرماندهی جنوب ایالات متحده را از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ رهبری کرده در این مصاحبه گفت: ” نیروی دریایی ما برای بیش از یک نمایش قدرت صرف به شرق مدیترانه اعزام شده اند.

او خاطرنشان کرد که این ارزیابی خود او از درگیری هاست و “مطلقا هیچ مقام آمریکایی به این صراحت درباره ورود مستقیم به جنگ اظهار نظر نمی کند.

این ژنرال آمریکایی گفت:” آنچه من می گویم این است که اگر موجودیت کشور اسراییل در خطر باشد، اگر ارتش سوریه مداخله کند، اگر حزب الله شروع به غلبه بر اسراییلی ها کند، به نظر من در آن مقطع، ما با قدرت، مداخله فعالانه با نیروی هوایی و دریایی را در نظر خواهیم گرفت. ”

مک‌کافری افزود، با توجه به توانایی‌های زمینی نیروهای نظامی اسراییل، بعید است که ایالات متحده نیروهایی را به اسراییل بفرستد.

او در پاسخ به این سوال که آیا دیگر متحدان آمریکا و اسراییل نیز وارد عمل خواهند شد، گفت: هنوز زود است که در مورد چنین فرضی صحبت کنیم  چون فعلا درگیری بین اسراییل و حماس است.

او گفت: “من فکر می کنم عامل بازدارندگی چیزی است که دولت بایدن در حال حاضر به دنبال آن است. آنها می خواهند مطمئن شوند که ارتش سوریه و حزب الله وارد این معارضه نشوند. اگر این کار را انجام دهند، تهدیدی مرگبار برای موجودیت اسراییل خواهد بود.”

حزب‌الله لبنان، روز یکشنبه اعلام کرد که به بلندی‌های جولان که اسراییل در سال ۱۹۸۱ آن را از سوریه به خاک خود ضمیمه کرد، موشک شلیک کرده است.

این گروه گفت که این گلوله ها در همبستگی با “مقاومت فلسطینی” بوده است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز روز یکشنبه در گزارشی مدعی شد که مقامات ایرانی از ماه اوت با حماس برای تدارک تهاجم به اسراییل رایزنی داشته اند.

اما آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت گفته که مقامات آمریکایی “هنوز شواهدی مبنی بر اینکه ایران پشت این حمله خاص بوده است” را ندیده‌اند.

در همین حال، وزارت خارجه مصر روز شنبه به اسراییل نسبت به “عواقب شدید و جدی” ناشی از تشدید تنش با فلسطینیان هشدار داد.

رویترز گزارش داد که دولت قاهره از هر دو طرف خواسته تا خویشتنداری کنند و از تلفات غیرنظامیان اجتناب کنند.

منبع: عصر ایران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.