×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مدودف: درگیری میان فلسطین و اسرائیل ممکن است به جنگی جهانی تبدیل شود

دیمیتری مدودف در مقاله‌ای برای روزنامه ایزوستیا (Izvestia) نوشت: خاورمیانه شاهد جنگ دیگری است؛ جنگی بی‌رحمانه و بدون قاعده علیه مردم غیرنظامی.

معاون شورای امنیت روسیه با تاکید بر اینکه «آنچه در فلسطین و اسرائیل می گذرد نمی‌تواند نگران کننده نباشد»، گفت: البته برای ما موفقیت در عملیات نظامی ویژه در مبارزه با نئونازی‌ها در اوکراین مهم‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: این درگیری ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار یا حتی اگر اوضاع بد پیش رود، به جنگی جهانی تبدیل شود.

مدودف با بیان اینکه «هر روز عواقب هولناک این درگیری و تلفات و خسارات بی‌شماری گزارش می‌شود»، گفت: حمله موشکی به یک بیمارستان در نوار غزه که صدها کشته برجای گذاشت، تراژدی وحشتناکی بود. بسیاری از مردم به شدت مجروح شدند و ممکن است تا پایان عمرشان ناتوان بمانند.

این مقام روس افزود: این [حمله] در حالی انجام شد که بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی محافظت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه «این اقدامی وحشیانه است و باید به شدت محکوم شود»، گفت: اما از قرار معلوم، این آخرین مورد از سلسله وقایع فجیع در این منطقه نیست.

بیمارستان المعمدانی یا الاهلی العربی یکی از مهمترین بیمارستان‌های نوار غزه در محله الزیتون در جنوب شهر غزه قرار دارد، این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های این کشور به شمار می‌رود.

اشغالگران صهیونیست سه‌شنبه شب و در اقدامی جنایتکارانه با بمباران این بیمارستان بیش از یک‌هزار فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند.

این اقدام وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه گفت: حمله به این بیمارستان یک تراژدی و فاجعه انسانی است و امیدوارم حامل پیامی مبنی بر لزوم توقف درگیری باشد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.