×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۱۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در اهواز رونمایی شد

۱۲۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس طی آیینی با حضور جمعی ازمسئولین کشوری و استانی به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز رونمایی شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در آیین رونمایی از کتب دفاع مقدس در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بازخوانی حماسه هشت سال دفاع مقدس وشناسایی درست این واقعه مهم افزود: نویسندگان در این عرصه راه طولانی در پیش دارند و تا نقطه مطلوب فاصله است؛ اگرچه برخی با قلم زدن نادرست روایت‌های نادرستی بیان می کنند.

سردار عباس بایرامی افزود: فرهیختگان و نویسندگان باید چهار محور مورد نظر در بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در حماسه هشت سال دفاع مقدس “از چه چیزی دفاع می کردیم”، “این دفاع در مقابل چه کسی انجام می گرفت”، “دفاع کنندگان چه کسانی بودند” و “آثار و دستاوردهای این دفاع چه چیزی بود” را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به گستردگی کار درحوزه دفاع مقدس گفت: در این اقیانوس بیکران هرچه تولیدات و سوژه ها درست و پخته تر عرضه شوند تاثیر بیشتری خواهند داشت.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به ضرورت کار در محورهای تاریخی، ادبی و نویسندگی بیان کرد: هنوز نقش جامع استان خوزستان در دفاع مقدس آن گونه که باید دیده نشده اگرچه با این رویداد گام بلندی در این زمینه برداشته شد.

ضرورت راه اندازی قرارگاه حوزه دفاع مقدس در خوزستان

وی با بیان این که گردآوری کتاب در حوزه دفاع مقدس یک سند پر افتخار برای آیندگان است بیان کرد: ایجاد قرارگاه نشر آثار دفاع مقدس در استان خوزستان نیاز است که با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس به ترویج و تولید محتوا در این حوزه بیش از پیش، پرداخته شود.

سردار بایرامی با اشاره به نهضت ۱۰۰ برابری کردن نشر آثار دفاع مقدس بیان کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است و در همه ابعاد حوزه ادبیات دفاع مقدس باید کار شود و تا آن جا که می توانیم از ظرفیت باقی مانده رزمندگان، جانبازان و یادگاران دوران جنگ برای ثبت این حماسه به ویژه در منطقه خطوط مرزی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی جامعی در حوزه دفاع مقدس نه تنها در خوزستان و در کل کشور نداریم بیان کرد: اطلاعات صحیح و سوژه یابی باید ازطریق قرارگاه دفاع مقدس پیگیری شود.

۱۴هزار نوجوان در کارگاه های حوزه دفاع مقدس شرکت کردند

سردار بایرامی با بیان این که در حوزه تربیت نیرو نیز یک نهضت بزرگ کارآموزی و عملی در کشور تشکیل شده بیان کرد: تاکنون حدود ۱۴هزار نوجوان و جوان در کارگاه های حوزه دفاع مقدس شرکت کردند و ازاین نظر همکاری همه مجموعه های فرهنگی استان خوزستان ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که باید تلاش کنیم این گنجینه برای آیندگان حفظ شود و از آن به عنوان مرجعی برای خلق کارهای هنری،تئاتر، انیمیشن، فیلم و داستان به نحو احسن استفاده کنیم .

به گفته رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، در حوزه ترجمه نیز مسئولیت نویسندگان سنگین است.

سردار بایرامی افزود: در حوزه کودک دچار عقب افتادگی هستیم اگرچه ۱۲۰تا ۱۸۰عنوان کتاب در سال منتشر می شود ولی در این زمینه نیز نیاز به کتاب های جاندار و پخته تر و با تصویرگری بیشتر هستیم.

گفتنی است ۱۰۰عنوان کتاب درحوزه دفاع مقدس،۲۰عنوان کتاب صوتی، سه مجموعه شعر، ۶ مجموعه نمایشنامه، سه اثر تاریخ شفاهی، ۱۱ روایت و ۳۱ زندگینامه، مجموعه ای است که در این مراسم رونمایی شد.

در پایان این مراسم نیز از نویسندگان و فرهیختگان کتاب های حوزه دفاع مقدس با اهداء لوح تجلیل شد.

۱۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در اهواز رونمایی شد

۱۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در اهواز رونمایی شد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.