×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در سال گذشته با هدف حفظ عمق مفید اسکله‌ها و ارتقاء ایمنی شناور‌های متردد در آبراهه‌ها،   بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی  لایروبی شد.

سجاد سبزیوند افزود: این حجم از لایروبی نسبت به مشابه گذشته رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد که با استفاده از توان داخلی و تجهیزات پیشرفته انجام شده است.

وی ادامه داد:  نزدیک به ۴۳ میلیون متر مربع نیز از پهنه دریایی حوزه استحفاظی اداره کل بنادر و دریانوردی استان تحت عملیات هیدروگرافی با هدف ارتقاء ایمنی دریایی قرار گرفت که تأثیر به سزایی در شناسایی ویژگی‌ها و مختصات حوزه استحفاظی دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان   از انجام ۱۷۲ مورد عملیات امداد و نجات دریایی خبر داد که طی ۶۰۴ ساعت  در ۱۲ ماهه سال گذشته انجام شده است.

سبزیوند   با اشاره به آغاز به کار و فعالیت نخستین مرکز دریافت مواد زائد نفتی در این مجتمع بزرگ بندری براساس الزامات و معاهدات بین‌المللی از محیط زیست دریایی اظهار کرد: یک هزار و ۷۷۸ متر مکعب مواد زائد نفتی دربازه زمانی مذکور جمع‌آوری و دریافت شد.

وی گفت: در ۱۲ ماهه گذشته   یک هزار و ۳۶۰ فروند شناور وارد بنادر استان شده است که  به این منظور ۴۸ هزار ساعت عملیات‌های راهنمایی و یدک‌کشی به منظور هدایت و پهلودهی ایمن این تعداد شناور انجام که به ترتیب رشد یک و نیم درصدی و ۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان افزود: در استان خوزستان  ۲۵ هزار و ۳۲۳ دریانورد   مشغول به فعالیت هستند و تاکنون ۲ هزار و ۹۳۴ شناور در استان خوزستان ثبت شده‌اند.
سبزیوند ادامه داد:  تعداد اسناد دریایی صادر شده در یک سال گذشته   ۹ هزار و ۶۶۵ سند بوده است  که از طریق برگزاری ۱۷۲ دوره آموزشی به واجدین شرایط اعطا شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.