×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

جلسه تجلیل از خادمان فرهنگ عمومی استان خوزستان برگزار شد

به گزار ش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به منظور تجلیل از خادمان فرهنگ عمومی و جلوگیری از تداخل این فعالیت فرهنگی با دیگر فرایندهای تشویقی و ترویجی در حوزه فرهنگ و هنر، اولین جلسه انتخاب خادمان نمونه فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان برابر آیین نامه مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور، ١٩ دی ماه در محل تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان باحضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی و صاحب‌نظران فرهنگی استان برگزار شد.

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هیات داوران در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها متشکل از چهارنفر از اعضای شورای فرهنگ عمومی و سه نفر از شخصیت‌های فرهنگی استان و شهرستان (حتی‌الامکان از بین خادمان نمونه فرهنگ عمومی سال‌های قبل) با معرفی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان و تأیید شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان است.

وی افزود: دبیر شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان دبیر هیأت داوران استانی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان به عنوان دبیر هیأت داوران شهرستانی، مسوولیت برگزاری جلسات هیأت را برعهده خواهند داشت.

جوروند در ادامه انتخاب خادمان نمونه فرهنگ عمومی استان را بر اساس سه محور «تفکر و برنامه‌ریزی»، «اجرا و مدیریت» و «آثار» عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن اشاره به بخش محور تفکر و برنامه‌ریزی اظهار کرد: تدوین و ارائه کنندگان ایده، راهکار و طرح‌های فرهنگی، اساتید حوزه و دانشگاه و فرهیختگانی که در هدایت یا انجام طرح‌های پژوهشی یا آموزشی خود و دانشجویان (در دانشگاه بومی) براساس موضوعات و دغدغه‌های دو سال گذشته فرهنگ عمومی فعال بوده‌اند از معیارهای مد نظر در این بخش است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: از دیگر معیارها میتوان به محور اجرا و مدیریت اشاره کرد که مدیران و رؤسای (اشخاص حقیقی) سازمان‌ها، ادارات و مؤسسات دولتی و غیردولتی (اشخاص حقوقی) مستقر در استان که در اجرا، پی‌گیری و تحقق مصوبات شورای فرهنگ عمومی جدیت و موفقیت داشته‌اند می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

جوروند در ادامه به محور آثار اشاره کرد و گفت: در این محور منظور، تولید کنندگان، متصدیان، فعالان یا توزیع کنندگان یکی از برنامه‌ها و خدمات و محصولات مذهبی، فرهنگی، هنری (از کلیه رشته‌ها) مرتبط با فرهنگ عمومی در دو سال اخیر است، که به مخاطبان عمومی ارائه شده باشد.

وی تصریح کرد: در محور آثار دو سطح موردنظر قرار می‌گیرد که این دو سطح عبارتند از، صاحبان آثار فرهنگی مؤثر در بعد ملی برای انتخاب در سطح ملی و صاحبان آثار فرهنگی مؤثر در بعد استانی برای انتخاب در سطح استان.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: در سطح استانی لازم است آثار در شهر محل انتخاب «خلق، تولید یا توزیع» شده و یا الزاماً موضوع اثر شامل ظرفیت‌ها، موضوعات و اولویت‌های فرهنگ عمومی خاص استان باشد.

در پایان جلسه مقرر شد در جلسات آتی،  هیات داوران شاخص هایی برای انتخاب خادمان نمونه استان خوزستان پیشنهاد نماین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.