×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تشریفات اداری باید در خوزستان حذف شود

امام جمعه موقت اهواز با انتقاد از روند بروکراسی اداری و تشریفات زائد در خوزستان که ضدتولید است گفت: کاهش بروکراسی اداری ، سبب خواهد شد تا سرمایه گذار در این استان که با نرخ بیکاری بالا رو به رو است سرمایه خود را برای تولید و اشتغال به کار گیرد.
 آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده در آیین افتتاح جایگاه کوی جواهری اهواز افزود: تشریفات اداری در بخش های مختلف ، جز اتلاف وقت و پشیمانی برای سرمایه گذار و کارآفرین نتیجه ای ندارد و این به ضرر کشور و اقتصاد ملی است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی توانمند و کارآفرین از فساد مالی جلوگیری می کند اظهار داشت: دولتی ها باید از تصدی گیری دست بردارند و آن را به بخش خصوصی واگذار کنند.
وی گفت: اگر دولتی ها فقط نظارت عالی منطبق با قانون داشته باشند اختلاس و سوء استفاده مالی در کشور شکل نخواهد گرفت.
امام جمعه موقت اهواز افزود:همه فسادها و اختلاس ها در بخش دولتی و مرتبط با دولت است چون همه افراد سودجو چشم طمع به بیت المال و سوء استفاده از آن را دارند.
آیت الله حسن زاده با بیان اینکه بخش خصوصی از ظرفیت ها استفاده می کند و اشتغال کاذب را نمی پذیرد افزود: علت اینکه هزینه تولید در کشور بالا است این است که در واحدهای صنعتی و تولیدی وابسته به دولت اشتغال کاذب وجود دارد در حالی که در بخش خصوصی چنین نیست.
وی با بیان اینکه دولت باید هرچه زودتر در همه بخش ها از تصدی گری دست بردارد و فقط نظارت عالیه خود را داشته باشد افزود: فسادها و اختلاس ها ریشه در اقتصاد دولتی دارد و تا زمانی که اقتصاد مردمی و خصوصی نشود فسادها ریشه کن نخواهد شد.
آیت الله حسن زاده افزود: اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی می تواند اقتصاد کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد به شرط آنکه بخش خصوصی توانمند تشویق تا وارد میدان شود.
وی تاکید کرد همه باید کمک کنند تا بخش خصوص فعال در استان خوزستان شکل گیرد و سرمایه های مردمی وارد تولید و اشتغال شود تا از این نابسامانی نجات پیدا کنیم.
امام جمعه موقت اهواز با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نقش مردم خوزستان در پیروزی انقلاب و ورود تشیع به ایران اظهار داشت: مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند از این رو نیازمند خدمتگزاری و تلاش جهادگونه برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.