×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۳۰ هزار هکتار زمین در خوزستان به شرکت نیشکر واگذار می شود

یکی از کانون های بحرانی گرد و غبار خوزستان، با وسعت ۳۰ هزار هکتار برای عملیات شورورزی به شرکت توسعه نیشکر واگذار می شود.

استاندار خوزستان گفت: یکی از کانون های بحرانی گرد و غبار خوزستان، با وسعت ۳۰ هزار هکتار برای عملیات شورورزی به شرکت توسعه نیشکر واگذار می شود.

غلامرضا شریعتی در شورای کشاورزی خوزستان با حضور آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: این زمین ها موسوم به کانون شماره ۲ ریزگردها (شمال خرمشهر) است که موافقت اولیه با سازمان جنگل های کشور برای واگذاری آن به شرکت نیشکر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مطالعات شورورزی در این زمین ها از ۱٫۵ سال پیش شروع شده، افزود: قرار است از پساب های شور نیشکر که اکنون به «تالاب ناصری» و هورالعظیم وارد می شود، برای این طرح استفاده شود.

شرکت توسعه نیشکر در حال حاضر بیش از ۸۴ هزار هکتار مزرعه را تحت پوشش هفت واحد کشت و صنعت نیشکری در اختیار دارد.

شریعتی در ادامه توضیح داد: «ناصری» نام یکی از اساتید دانشگاه چمران اهواز است که برای جلوگیری از تخلیه پساب شور نیشکر (که در سال های گذشته به ۳۰ هزار میکروموس می رسید) به رودخانه کارون پیشنهاد کرده بود به عنوان راهکار کوتاه مدت، این پساب ها به اراضی مرزی در خرمشهر تخلیه شود، که این منطقه اکنون به یک آبگیر بزرگ تبدیل و به نام «تالاب ناصری» شهرت یافته است.

استاندار خوزستان همچنین گفت: طرح جامع مهار کانون های گرد و غبار به اتمام رسیده و برای بررسی در اختیار دانشگاه شهید چمران قرار گرفته است.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.