×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ارتفاع آب در آق قلا به ۲ متر رسیده است

شهرام کوسه غراوی در گفت وگویی تلفنی با رضا اردکانیان وزیر نیرو خواستار ارسال کارشناسان خبره کشوری و دانشگاهی به منطقه سیل زده آق قلا و گمیشان شد تا در اولین فرصت با ارائه ی راهکارهای کارشناسی راهی برای خروج آب از شهرهای سیل زده گلستان پیدا کنند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب از گنبدکاووس به سمت آق قلا حرکت کرده و در حال حاضر در منطقه آق قلا و گمیشان ساکن مانده است، افزود: باید یک گروه کارشناسی خبره به منطقه ارسال شوند تا بتوانند اوضاع را مدیریت کرده و یک تحلیل موضوعی و میدانی از شرایط ارائه دهند.

ارتفاع آب در منطقه آق قلا به ۲ متر رسیده است

وی ادامه داد: گروه کارشناسی خبره باید به صورت زمینی و هوایی مسیرهای هدایت آب را بررسی کرده و آب را از شهر خارج کند، چراکه متاسفانه کارشناسی های چند روز اخیر نتوانسته به خروج آب کمک کند و از سوی دیگر برف روی کوه ها آب شده که این موضوع به ارتفاع آب در منطقه آق قلا افزوده به طوری که ارتفاع آب در آق قلا به ۲ متر رسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در گمیشان به صورت سنتی و با قرار دادن چند کیسه کنار یکدیگر سدی ساخته شده است، اظهار داشت: مردم گمیشان می گویند که در گذشته این منطقه رودخانه بوده و مسیر حرکت آب نیز از طریق رودخانه بوده است، اما در حال حاضر از مسیر رودخانه هیچ آبی هدایت نشده و از مسیر دستی که کانال ایجاد شده آب هدایت می شود.

وی با اشاره به اینکه آستانه تحمل مردم پایین آمده و منازل مسکونی در حال تخریب است، تصریح کرد: باید برای خروج آب عکس العمل سریع نشان داد و آب را از منطقه خارج کرد، چراکه پس از ۲۰ روز آب به صورت طبیعی از منطقه خارج می شود.

وزیر نیرو:کمیته بحران وزارت نیرو  در حال بررسی موضوع سیل آق قلا  است

وزیر نیرو در این گفت وگوی تلفنی، گفت: کمیته بحران وزارت نیرو به موضوع سیل آق قلا ورود کرده و در حال انجام بررسی های کارشناسی است، اما تیمی خارج از وزارتخانه نیز تشکیل شده که این افراد نیز در حال بررسی های کارشناسی برای پیدا کردن راه حل های خروج آب هستند.

خانه ملت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.