×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اداره کشور  با درآمدهای مالیاتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار امیدواری کرد روزی کشور با درآمدهای مالیاتی اداره شود و وابستگی به درآمدهای نفتی به صفر برسد.

بنا به این گزارش در  این نشست با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان و دیگر اعضا در ادامه جلسه قبل با ارائه عملکرد دستگاه ها، برگزار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در این جلسه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ با توجه به ابلاغیه وزارت متبوع رسیدگی به حساب های دستگاه های اجرایی توسط نظارت مالی، طرح جامع مالیاتی، ورود کلیه فعالین اقتصادی به سامانه طرح جامع مالیاتی از مهمترین برنامه های ابلاغی وزارت اقتصاد است که باید اجرایی شوند.

محسن کاویانی افزود: در سال ۱۳۹۷ کارهای مهمی صورت گرفت از جمله این که تمام حساب های دولتی از بانک مرکزی منتقل شد و رؤسای دستگاه های اجرایی باید امضاء حواله الکترونیکی انجام دهند که نقش مهمی در کنترل حساب های دولتی دارد.

کاویانی گفت: با توجه به این که تصمیمات وزارت اقتصاد به عنوان ابر وزارت در سایر تصمیمات وزارت های دیگر تاثیرگذار است لذا جهت نقش آفرینی در استان با توجه به تصمیمات این مجموعه و تاثیر آن بر مدیریت های دیگر استان و همچنین تاثیر برخی تصمیمات بر مردم مانند شیوه مالیات سِتانی؛ بایستی فشارهایی را که در این بخش به دستگاه مالیاتی وارد می شود را  بتوانیم تقلیل دهیم و منابع درآمدی را تقویت کنیم.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار کرد: از شرکت های بیمه ای انتظار می رود تلاش کنند قراردادهای خارج از استان را داخل استان انجام دهند که این عملکرد آثار خوبی از جمله بالا رفتن ضریب نفوذ بیمه و وصول ارزش افزوده برای استان دارد.

کاویانی در خصوص حسابرسی شرکت ها اظهار کرد: سازمان حسابرسی، شرکت هایی را که فاکتورهای صوری ارائه می دهند و باعث اختلال در نظام مالی استان می شوند را در گزارش های حسابرسی معرفی نماید.

در ادامه این نشست مدیریت شعب بانک ملی استان خوزستان اظهار کرد: سال گذشته حدود ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای خرید مسکن جامعه ایثارگران در قالب ۶۸۰ نفر پرداخت شده است. سایر تسهیلات در عرصه های مختلف نزدیک به ۱۱۰ هزار فقره پرونده بوده که ۱۰۳ هزار فقره در تسهیلات خرد و شعب است و با احتساب قرض الحسنه؛ چیزی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد در سال ۱۳۹۷ تسهیلات داشته ایم.

سعیدطاهری افزود: طبق آماری که از کشور ارائه شده است، از رشد تسهیلاتی بانک های استان در سال ۱۳۹۷؛ ۳۵ درصد اعطای تسهیلات متعلق به بانک ملی می باشد.

با تلاش و تاکید مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان قرار شد، جلسه شورا با حضور استاندار خوزستان برگزار شود همچنین جلسه ای مشترک میان سازمان اموال تملیکی و گمرک جهت بررسی پرونده های معوق و تعیین تکلیف وضعیت انبارها تشکیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.