×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دلالان با لابی گری روی تصمیمات دولت اثر می گذارند

عباس پاپی زاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دلالان، واردکنندگان و رانت خواران که در حواشی دستگاه‌های تصمیم‌گیر و برنامه‌ریز در حوزه واردات وجود دارند با لابی‌های خود برروی تصمیمات دولت اثر می‌گذارند.

پاپی زاده در خصوص اعتقاد برخی از مسئولین در زمینه تامین نیاز گندم کشور از طریق واردات در صورت عدم کشت توسط کشاورزان، گفت: متاسفانه سیاست افزایش واردات و وابستگی به آن در بدنه دولت ها وجود دارد.

سیاست افزایش واردات ناشی از تنبلی مسئولین برای برنامه ریزی تولید است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نفوذ سیاست افزایش واردات ناشی از تنبلی مدیران و مسئولین برای برنامه ریزی تولیدی در داخل کشور است، ادامه داد: باید از یک الی  دو سال قبل تدابیر مناسب برای تامین محصولات مورد نیاز کشور اتخاذ می‌شد تا به حد تولید کافی دست پیدا کنیم و نیاز کشور به راحتی تامین شود.

واردات؛ اندک تولیدکنندگان باقی مانده کشور را از بین می‌برد

عباس پاپی زاده با تاکید بر اینکه بسیاری از وزرا و مسئولین در دولت منتظر می‌مانند اگر بر اثر کمبود کالا بازار به هم ریخت یک شبه دستور ثبت سفارش دهند، عنوان کرد: در میان مسئولین این دغدغه وجود ندارد که اندک تولیدکنندگان باقی مانده داخل کشور با واردات بی رویه از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه دلالان، واردکنندگان و رانت خواران که در حواشی دستگاه‌های تصمیم‌گیر و برنامه‌ریز در حوزه واردات وجود دارند با لابی‌های خود برروی تصمیمات دولت اثر می‌گذارند، تصریح کرد: باید آمایش سرزمینی در کشور وجود داشته باشد که بر اساس آن و با استفاده از پتانسل‌هایی مانند آب، هوا و اقلیم موجود تولید و کشت محصولات مورد نیاز کشور را  برنامه ریزی کنیم.

اتکای دولت بر واردات است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم تاکیدات موجود در زمینه تکیه بر توان داخل و اقتصاد مقاومتی اتکای دولت بر واردات است، اضافه کرد: سیاست کشورهای توسعه یافته در خدمت سیاست تولیدی است اما در کشور ما سیاست تجاری در جهت عکس سیاست تولیدی قرار دارد و کمکی به آن نمی‌کند.

وزارت بازرگانی آزادراه واردات بی‌رویه است

وی با بیان اینکه تاکید دولت بر تشکیل وزارت بازرگانی برای افزایش واردات و جبران تنبلی موجود در دولت است، تصریح کرد: قصد دارند با تشکیل وزارت بازرگانی راه برای واردات بی رویه آزاد شود و مدیریت ضعیف در حوزه تولید را با آن پوشش دهند.

تشکیل وزارت بازرگانی رانت بزرگی نصیب عده‌ای از واردکنندگان می‌کند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی از سوی دیگر رانت بسیار بزرگی نصیب عده‌ای از واردکنندگان می‌شود و مجبور می‌شویم با هزینه سالانه ۱۴ میلیارد دلار کمبودهای موجود در بازار را جبران کنیم.

حانه ملت

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.