×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اعطای امتیازات باید به زندانیان نادم از جرم تعلق گیرد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت:امتیازات قضایی- حقوق شهروندی باید به زندانیانی تعلق ‌گیرد که همراهی موثری را با دستگاه زندانبانی در راستای ارتقای سلامت داخلی، رفتاری و محیطی زندان دارند.
قاضی “علی افتخاری” در نشست اعضای کمیسیون جرائم خاص دادگستری کل استان خوزستان که با حضور مسئولان دستگاه های امنیتی، قضایی برگزار شد، بیان داشت: تشکیل بانک اطلاعاتی زندانیان جرایم خاص و خشن از ضرورت های استقرار و توسعه امنیت پایدار است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: اعطای امتیازات به زندانیان می باید منطبق با در نظر گرفتن جوانب تامین امنیت و ارتقاء آن برای آحاد جامعه باشد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی سازمان زندان ها نگهداری مجرمان و پرداخت به امور اصلاح و تربیت آنان است، افزود: امتیازات قضایی- حقوق شهروندی باید به زندانیانی تعلق ‌گیرد که همراهی موثری را با دستگاه زندانبانی در راستای ارتقای سلامت داخلی، رفتاری و محیطی زندان دارند.

دبیر کمیسیون جرایم خاص دادگستری استان خوزستان خاطرنشان کرد: مدیریت امور در این بخش لازم است با رویکرد جلب مشارکت خود زندانیان در اطلاع رسانی آلودگی ها و آسیب ها باشد.

بر این اساس به منظور پاکسازی فضای درونی زندان و گزارش آسیب ها و آلودگی ها از جمله ضرورت است که باید مورد توجه مدیریت زندان قرار گرفته و آنها نیز روند اعطای امتیازات را به سمت زندانیانی هدایت کنند که علاوه بر ندامت از عنصر جرم و تاثیر پذیری مناسب از اقدامات اصلاحی و تربیتی، همراهی شایسته را با مجموعه زندان در زمینه ارتقای سلامت و مبارزه با مفاسد و آسیب و آلودگی ها داشته باشند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.