×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راه اندازی و تجهیز همزمان سه اتاق زایمان فیزیولوژیک در شرق اهواز

بنا بر این گزارش در راستای اجرای شدن اهداف حوزه بهداشت و به‌منظور آموزش زایمان فیزیولوژیک به مادران باردار و افزایش زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین، چهارمین، پنجمین و ششمین اتاق آموزش زایمان طبیعی در سه مرکز خدمات جامع سلامت ۹، ۵ و ۱۵ واقع در کوی آل صافی، کوی مشعلی و پادادشهر به طور همزمان راه اندازی شد.

دکتر مشکورنیا رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در این خصوص گفت: در بین انواع زایمان طبیعی زایمان فیزیولوژیک گونه‌ای از زایمان است که در آن هیچ گونه دخالت خارجی وجود ندارد و مادر به صورت کاملا طبیعی و عاری از هرگونه مداخله و همچون مادران در گذشته تنها با حمایت روحی و در صورت نیاز ماساژ، نوزاد خود را به دنیا می‌آورد.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در ادامه تصریح کرد: دوره بارداری و زایمان یک‌روند فیزیولوژیک و طبیعی است که در آن بدن مادر باردار دچار تغییراتی می‌شود که در صورت آگاهی و آموزش صحیح می‌تواند به‌ آسانی با این تغییرات کنار بیاید و با سلامت این دوران را سپری کند.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزش زایمان از هفته ۲۰ بارداری آغاز و تا هفته ۳۷ بارداری ادامه دارد و در آن زنان باردار با تغییرات طبیعی، نرمش‌های مناسب، تکنیک‌های تنفس صحیح، ریلکسیشن و اصلاح وضعیت آشنا می‌شوند.

مشکورنیا در خصوص عوارض زایمان سزارین گفت: نوزادانی که از طریق زایمان سزارین متولد می‌شود احتمال بیماری آسم در کودک آنها بیشتر است، همچنین در زایمان طبیعی تماس عاطفی و پوست به پوست در حین زایمان و بلافاصله پس از آن برای نوزاد اتفاق می‌افتد و نوزاد صدای قلب مادر را روی سینه‌ی او می‌شنود و می‌تواند شروع به تغذیه کند اما در زایمان سزارین این امکان برای نوزاد وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت شرق در پایان گفت: آشنایی با مراحل زایمان و کنترل درد از مهم ترین اموزش های ویژه مادران باردار است که طی ۸ جلسه دو ساعته برگزار شد و حضور همراه جهت آموزش تا ۴جلسه الزامی و در تمامی جلسات بلامانع است.


 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.