×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نجات جان شش دریانورد در آب های شمال خلیج فارس

شش نفر خدمه یک فروند موتور لنج که بر اثر آتش سوزی دچار وضعیت اضطرار و در آب های اطراف چاه های نوروز سرگردان شده بودند، با همکاری مرکز جستجو و نجات بندر امام خمینی(ره) نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

بنا به این گزارش امین موسی پور معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام موفقیت آمیز عملیات جستجو و نجات دریایی خدمه ی یک فروند لنج تجاری که اواخر مردادماه از مبدا کشورکویت عازم بندرگناوه بوده، گفت: علیرغم دریافت اطلاعات ناقص از موقعیت و وضعیت شناور حادثه دیده، مرکز جستجو و نجات دریایی    (MRCC) بندرامام خمینی(ره) سریعا با موقعیت یابی بر روی نقشه، محتمل ترین و  نزدیک ترین منطقه را حوالی چاه های نفتی نوروز شناسایی کرده و  شناور تندرو ناجی ۷ را به سوی منطقه گسیل داشت.

وی در ادامه افزود:  شناور ناجی ۷  با همکاری تیمی مراکز جستجو و نجات محلی و یک شناور نظامی که در آن حوالی در حال تردد بود، دریانوردان را از سرگردانی نجات داده و به خشکی انتقال داد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون حدود۱۰ مورد عملیات جستجو و نجات توسط مرکز MRCC بندر امام خمینی(ره) با موفقیت انجام شده است.

درﯾﺎﻧﻮردان و ﮔﺮدﺷﮕﺮان درﯾﺎﯾﯽ، ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺷﺮاﯾﻂ اﺿﻄﺮار را ﺑﻪ ﺷﻤﺎره ﺗﻤﺎس۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات دریایی  (MRCC) اطلاع دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.