×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خوزستان رتبه نخست خرید تضمینی گندم را کسب کرد

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: خوزستان در سال زراعی جاری با خرید یک میلیون و ۲۰۶ هزار تن گندم به نرخ تضمینی ، رتبه نخست کشوری را برای نهمین سال متوالی به دست آورد.

 امید جهان نژادیان  در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز افزود:به همت و اراده جمعی کشاورزان تلاشگر و برنامه‌ریزی  سازمان جهاد کشاورزی خوزستان موفق شدیم رتبه نخست تولید و خرید محصول راهبردی گندم را در کشور حفظ کنیم.
وی گفت: کیفیت گندم تولید شده در خوزستان یکی از نمونه‌های برتر کشور برای صنعت و آسیابانی است به همین دلیل مشتریان زیادی از نقاط کشور برای افزایش راندمان تولیدات خود خواهان دریافت و یا خرید گندم ذخیره شده در سیلوهای خوزستان هستند.
وی به چگونگی وضعیت ذخیره سازی و نگهداری گندم‌ خریداری شده از کشاورزان اشاره کرد و افزود: تمامی گندم‌های خریداری شده توسط مباشران(شبکه یکپارچه تعاون روستایی) در مدت کوتاهی به سیلوهای استاندارد فلزی و بتنی منتقل شد و بر مبنای کنترل سیستماتیکی که بر روی محمولات وارد شده به سیلوهای استاندارد به لحاظ حفظ سلامتی توسط آزمایشگاه‌های مستقر در سیلوها صورت می‌گیرد و همچنین پایش و کنترل کیفیت در طول مدت نگهداری توسط آزمایشگاه اداره کل غله ، جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص مسایل بهداشتی و یا کاهش کیفیت گندم ذخیره شده تا زمان مصرف وجود ندارد.
جهان نژادیان بیان کرد: به دلیل رعایت کردن اصول انبارداری در خصوص مساله نگهداری مطلوب و استاندارد گندم ذخیره شده، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و حمل و جابه‌جایی محمولات گندم به کارخانه‌های سراسرکشور نیز مطابق استاندارد و رعایت پروتکل‌های تعریف شده اقدام می‌شود.
به گفته وی در سال زراعی جاری گندم خریداری شده به لحاظ بهداشتی و کیفی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ، شرایط مطلوب‌تری برای مصرف کنندگان دارد چرا که برای حمل و جابه‌جایی محمولات به کارخانجات سراسر کشور مطابق با رعایت اصول انبارداری به تمامی نکات توجه خواهد شد.
مدیرکل‌غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: میزان نیاز مصرفی سالانه خوزستان از گندم خریداری شده ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن است و بقیه گندم خریداری شده در یک عملیات هماهنگ از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های کشور برای اختلاط و ارتقای کیفیت آرد و نان سایر هموطنان منتقل می‌شود.
وی در خصوص چگونگی و زمان ارسال گندم خریداری شده به سایر استان‌ها بیان کرد: امسال برای نخستین بار زمان جمع‌آوری و انتقال گندم خریداری شده در مراکز تعاون روستایی در خرداد به پایان رسید.
جهان نژادیان با اشاره به تولید ۲برابری گندم نسبت به مصرف آن در خوزستان افزود: از ابتدای کار خرید تضمینی گندم ، کار نقل و انتقال نیز شروع شد و در یک زمانبندی با تکمیل انبارهای مراکز دستور حمل به سایر سیلوهای استاندارد و یا کارخانجات در سراسر کشور صادرشد.
وی ادامه داد: انتقال ۳۴۹ هزار تنی از گندم خریداری شده در خوزستان به سایر استان‌ها از طریق خطوط حمل و نقل ریلی و جاده‌ای صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا خوزستان با داشتن ۱.۲میلیون هکتار زمین‌های زیرکشت و تولید ۱۷.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی و عمل‌آوری ۱۳۸نوع محصول به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال از حیث تنوع و تولاید مقام نخست کشوری را دارد.
گندم ، نیشکر ، خرما، مرکبات ، محصولات صیفی و جالیزی ، چغندرقند ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، برنج ، جو و کلزا از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان محسوب می‌شود.

ایرنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.