×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شهرداری خرمشهر پاسخگوی زجر تنفسی مردم خرمشهر باشد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از شهرداری خرمشهر به دلیل سهل انگاری در بحران اولین باران منطقه انتقاد کرد.

 دکتر شکراله سلمان‌زاده رییس دانشکده علوم پزشکی اظهار داشت: در حالیکه با وجود وضعیت قرمز کرونا در منطقه کارکنان بیمارستان‌ها تمام توان خود را معطوف به درمان بیماران مبتلا به covid-19 کرده‌اند متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری شهرداری خرمشهر بیش از ۲۲۰ نفر از شهروندان خرمشهری به علت حمله حاد تنفسی راهی بیمارستان شدند.

وی گفت: این بحران که هر ساله به دنبال اولین بارش‌های پاییزی اتفاق می‌افتد قابل پبش‌بینی بود و از ماه‌ها قبل در خصوص هرس درختان کوناکارپوس که از عوامل اصلی بروز این بحران است به شهرداری‌ها تذکر داده شده بود ولی  متاسفانه کم‌کاری شهرداری خرمشهر در این زمینه باعث بروز بحران شد.

سلمان‌زاده ضمن تاکید بر اینکه ۸۰ درصد سلامت مردم متأثر از مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت است، بیان داشت: شهرداری و نهادهای مرتبط با حوزه‌ی سلامت باید پاسخگوی سلامت مردم باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز ۴۳۰ نفر از شهروندان در شهرهای تابعه این دانشکده به علت بروز مشکلات حاد تنفسی ناشی از بارندگی اخیر به بیمارستانها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۶۶ نفر به صورت سرپایی درمان و ۶۴ نفر نیز به صورت موقت بستری شده‌اند که این امر با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا، بار مضاعفی را بر دوش کارکنان بهداشت و درمان تحمیل خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.