×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

عامل افزایش کرونا در مسجدسلیمان می تواند کوچ عشایر باشد

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان مسجدسلیمان هفته گذشته جز شهرهای بحرانی کشور اعلام شد و آمار موارد بستری در بیمارستان‌های این شهرستان افزایش یافته بود.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل این افزایش آمار در مسجدسلیمان کوچ عشایر می‌تواند باشد چراکه عشایر زیادی از استان‌های همجوار به مسجدسلیمان کوچ می‌کنند و بطور کلی ۴۰ درصد عشایر خوزستان در این شهرستان مستقر می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به فرمانداران و مراکز بهداشتی شهرهای عشایرپذیر ابلاغ شده بود که در ورودی شهرها فرآیند آزمایش و غربالگری را انجام دهند که این امر هم‌اکنون با شدت بیشتری در حال انجام است.

وی ادامه داد: کوچ عشایر تنها عامل افزایش آمار کرونا نیست و متاسفانه در شهرهای لالی، اندیکا و مسجدسلیمان مراسمات عزا و عروسی همچنان برگزار می‌شود که این امر موجب افزایش شیوع بیماری شده‌است.

فرهاد ابول‌نژادیان تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت بیمارستان‌ها کنترل شده هست اما آمار مراجعین بخصوص مراجعان بدحال بالا است که با بررسی واحد تریاژ بیمارستان رازی این نتیجه حاصل شد که مردم بنا به دلایل متفاوتی دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: مراکز درمانی تخصصی با حضور متخصصین بیماری‌های داخلی و عفونی در سطح استان فعال می‌شود تا مردم با مراجعه به این مراکز سریعتر از وضعیت بیماری خود مطلع شوند.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: این فعالیت این مراکز از فردا آغاز خواهد شد و در شیفت صبح و عصر خدمات‌دهی خواهند کرد تا ترس از مراجعه به بیمارستان مانع اطلاع مردم از وضعیت بیماری‌شان نشود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.