×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آغاز فعالیت مرکز تخصصی شیعه‌شناسی در اهواز

جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت :  با توجه به اهمیت رشته تخصصی شیعه‌شناسی در خوزستان و مبارزه با فرق ضاله، چند سال پیش آیت‌الله جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان این رشته را از حوزه علمیه کشور درخواست کرده و راه‌اندازی این مرکز تصویب شده بود.
حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی با اشاره به اینکه این مرکز در محل حوزه علمیه امام خمینی (ره) قرار داشت، افزود: بعد از مدتی از آغاز به کار این مرکز، بنا شد بین حوزه علمیه استان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و آستان علی‌بن مهزیار اهوازی تفاهم‌نامه‌ای امضا شود مبنی بر اینکه این مرکز تخصصی در کنار مضجع شریف علی بن مهزیار که خود از راویان حدیث و اصحاب ائمه اطهار (ع) فعالیت مجدد خود را آغاز کند و اینجا محل رفت و آمد طلاب و فضلا شود.

موسوی افزود: هدف این مرکز تخصصی، تربیت افرادی است که بتوانند ضمن پاسخگویی به سوالات مردم درباره مذهب تشیع، شبهات مطرح شده درباره تشیع را شناسایی و رفع کنند. در حال حاضر دشمنان اسلام و از جمله رژیم صهیونیست، این رشته را در اسرائیل به صورت دقیق مورد مطالعه قرار داده تا بتواند متناسب این مذهب، شبهاتی را ایجاد کند و باعث تحریف فکری مردم شود، لذا مقتضی است که چنین مرکزی راه اندازی شود.

جانشین حوزه علمیه خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ نفر از طلاب این مرکز، واحد‌های درسی خود را گذرانده و در حال تدوین پایان‌نامه‌های خود هستند. این مرکز سالانه طلبه جذب می‌کند. مدت تحصیل در این مرکز تخصصی، سه سال است و فرد با ارائه پایان نامه، مدرک تخصصی صفحه سطح سه شیعه‌شناسی دریافت می‌کند.

موسوی با بیان اینکه استادان این مرکز تخصصی از استان خوزستان و حوزه علمیه قم هستند، گفت: با توجه به وضعیت نارنجی اهواز، کلاس‌های مرکز به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.