×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حفاظت از اطلاعات برای پیشگیری از نفوذ دشمن ضروری است

به گزارش روابط‌عمومی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین‌رضا صادقی با حضور در یادمان شهدای والفجر هشت ضمن تبریک ایام الله دهه فجر همچنین سالروز عملیات غرور آفرین والفجر هشت گفت: این عملیات از نادر عملیات‌هایی بود که فرماندهان و رزمندگان اسلام توانستند به بهترین  نحو، اصول حفاظتی را در آن رعایت کنند و یکی از دلایل اصلی موفقیت رزمندگان اسلام در این عملیات همین امر بود.

وی افزود: صدق، اخلاص و اتکا به منبع لایزال الهی از جمله فاکتورهایی بود که رزمندگان ما در دفاع مقدس دائماً آن را مدنظر داشتند و بر اساس آن حرکت می کردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه ادامه داد: در این عملیات  اصول حفاظتی اعم از نقل و انتقال انجام اقدامات مهندسی در منطقه فریب (هورالعظیم) و استقرار ادوات و نیروها در منطقه، برنامه ها و تصمیم گیری با حداقل اطلاع‌رسانی به افراد رعایت شد.

وی تصریح کرد: برخلاف عملیات‌های  گذشته که قبل از اجرا اعلام می شد و حتی خیلی از مسئولان و ائمه جمعه را مطلع می کردند ولی در عملیات والفجر هشت اصل غافلگیری به درستی رعایت شد و دشمن فریب خورد.

سردار صادقی بیان کرد: در این عملیات اصل غافلگیری با استفاده از ابزار و اصول حفاظت اطلاعات کاملاً موفقیت آمیز بود  به نحوی که وقتی عملیات در منطقه فاو آغاز شد تا چهار روز دشمن باور نمی‌کرد منطقه اصلی عملیات آنجا باشد و در تردید بود و نمی توانست به یک تصمیم قطعی برسد.

وی اظهار داشت: این اقدام هوشمندانه نشان داد تا چه اندازه اصول حفاظتی دقیق در این عملیات رعایت شده و اصل غافلگیری باعث شد دشمن شکست مفتضحانه‌ای متحمل شود.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه گفت: عملیات والفجر هشت نه تنها از نظر منطقه ای بلکه در سطح جهان نیز تاثیرگذار بود به نحوی که در ارتباطات دیپلماتیک نیز اثر آن فوری نمایان شد و توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همگان ثابت کرد.

وی افزود: پس از سالها هنوز هم فتح فاو به عنوان مساله ای که ابعاد مختلف آن مشخص نشده در دانشکده های نظامی دنیا مورد بررسی قرار می گیرد.

سردار صادقی بیان کرد: نکته قابل توجهی که در عملیات والفجر وجود داشت این بود که فرماندهان در اجرای این ماموریت و عملیات‌ خود را به عنوان یک عنصر حفاظتی می دانستند و فرماندهان به نقش اصول حفاظتی به باور رسیده بودند.

وی با بیان اینکه باید موفقت ها را تکرار کنیم همانگونه که در دفاع مقدس و به ویژه در عملیات والفجر این کار را انجام دادیم گفت: نشر و تبیین فرهنگ دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و ارزش های آن به نسل‌های جدید ضروری است.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه تصریح کرد: اصولی را که در عملیات والفجر هشت بکار رفت  اگر بتوانیم به درستی تبیین کنیم می‌توانیم موفق باشیم چرا که تهدید دشمن تفاوتی نکرده و تنها ابزار و روش دشمن فرق کرده است.

سردار صادقی در خاتمه آگاه‌سازی در زمینه حفاظت اطلاعات را ضروری دانست و گفت: نکته‌ای که برای نسل فعلی باید قابل توجه باشد حفاظت از اطلاعات است که بی شک موفقیت‌های خوبی نیز به همراه دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.