×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راه اندازی اقامت‌گاه های بوم‌گردی جدید در اندیمشک

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک گفت : توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در خانه‌های تاریخی با بافت سنتی و قدیمی برای حفاظت از بنا‌های قدیمی و جذب گردشگر در اولویت اداره میراث فرهنگی اندیمشک است.

هانی خادمی با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت‌های گردشگری نظیر احداث مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی از جمله ضرورت‌های جذب گردشگر است افزود: هر کدام از این خانه‌های قدیمی دارای معماری خاص و منحصر به فرد هستند و تبدیل آن‌ها به اقامت‌گاه بوم‌گردی باعث افزایش تعداد مسافران و گردشگران و ایجاد تنوع برای آن‌ها می‌شود.

وی گفت : برخی از خانه‌های قدیمی به ویژه در مناطق روستایی اندیمشک با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده به اقامت‌گاه بوم گردی تبدیل خواهند شد.

هم‌اکنون در «جااردو» که روستایی از توابع بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک است یک خانه قدیی با بافت تاریخی ـ سنتی به عنوان اقامت‌گاه بوم‌گردی راه‌اندازی و قابل بهره‌برداری است.

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری در بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک جاذبه‌های باستانی نیز موجب تردد مسافران و گردشگران به بخش الوار گرمسیری می‌شود.

به منظور  رفاه حال مسافران و گردشگران در گذشته بخش‌های زیادی از راه‌های روستایی بخش الوار گرمسیری آسفالت و یا اصلاح مسیر شده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.