×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

چهار میلیون هکتار از عرصه‌های ملی خوزستان در دولت سیزدهم حدنگاری شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به وجود چهار میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار عرصه های ملی در استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدنگاری برای چهار میلیون هکتار از این اراضی انجام شده است.

محمد تقی سجادی در گفت و گو با ایرنا بیان‌کرد: یکی از برنامه های بسیار مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، حدنگاری عرصه های ملی است که در دولت سیزدهم برای بخش زیادی از این عرصه ها انجام شده است.

وی گفت: تصرف اراضی ملی یکی از چالش های منابع طبیعی است که برای جلوگیری از این پیامد طرح کاداس (حدنگاری) عرصه های ملی در حال انجام است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه اجرای این طرح یک افتخار بزرگ در این دولت است اظهارکرد: حدنگاری این اراضی به ساماندهی، برنامه ریزی و مدیریت عرصه های ملی کمک کرده و برای تفکیک حقوق دولت و مردم بسیار اهمیت دارد.

سجادی ادامه داد: یکی از پیشنهادات این اداره کل به دولت تامین اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برای انجام عملیات آبخیزداری در ۳۰ هزار هکتار ار اراضی استان است.

وی تصریح کرد: در خوزستان ۳.۵ میلیون هکتار عرصه، قابلیت اجرای عملیات آبخیزداری را دارد که مطالعات یک میلیون هکتار از آن انجام شده و برای ۶۵۰ هکتار اقدامات آبخیزداری صورت گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه در سفر استانی نخست رییس جمهور به خوزستان اعتبارات خوبی برای منابع طبیعی استان اختصاص یافت افزود: از جمله این منابع تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه بزرگ مبارزه با آفات جنگل های زاگرس بوده که برای اولین بار در تاریخ منابع طبیعی استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام شرایط خوبی برای جنگل های زاگرس ایجاد شده است گفت: در همین راستا ۶۰۰ هزار هکتار از جنگ های زاگرس پایش شدند و در ۲۰ هزار هکتار نیز برای مقابله با آفات محلول پاشی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، توسعه پایگاه های اطفای حریق و تامین تجهیزات آنها در قالب طرح های محرومیت زدایی از مصوبات سفر نخست آیت الله رئیسی رییس جمهور به خوزستان بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.