×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اظهار همدردی جهان اسلام با مردم غزه کافی نیست

 نماینده مردم دزفول و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه گفت: سخنرانی و اظهار همدردی با مردم غزه به تنهایی کافی نیست؛ کشورهای جهان اسلام باید از خواب غفلت بیدار شوند.

احمد آوایی با بیان اینکه جنایات اسرائیل موضوع جدیدی نیست، افزود: نطفه کثیف این رژیم جعلی حدود ۷۰ سال پیش توسط انگلیس گذاشته شد و جنایات آن نیز از همان زمان آغاز شدند.
وی با اشاره به نشست نمایندگان مجلس با فاروق قدومی مسوول حماس در تهران ادامه داد: اهالی غزه با هماهنگی صلیب سرخ جهانی مستقر در غزه برای در امان ماندن از بمباران به بیمارستان پناه برده بودند که رژیم صهیونیستی با موشک‌های اهدایی آمریکا این نقطه را هدف قرار داد و مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشاند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی نمی‌خواهد بپذیرد که غافلگیر شده و از گروهی موازی به نام حماس صدمه دیده برای همین می‌گوید کشوری قوی مانند ایران آنها را غافلگیر کرده است.

حماس به یک درخت تنومند تبدیل شده است

آوایی با بیان اینکه حماس به یک درخت تنومند تبدیل شده و این توان و قدرت را دارد که چنین عملیاتی را انجام دهد، بیان کرد: حماس، نیازی به ارسال سلاح و تجهیزات جنگی ندارد و جنگ آنها با اسرائیل با تولیدات خودشان بوده است.
وی اظهارکرد: اسرائیل در سال ۱۹۸۲ میلادی به فلسطین حمله کرد و تا بیروت پیش رفت ولی حزب الله با امکانات و نیروهایی کمتر از حماس موفق شد اسرائیل را با پس گردنی بیرون کند؛ اسراییل در یک مورد نتوانست مقابل هشت نفر از نیروهای حزب الله مقاومت کند.

وی افزود: اینکه امام خمینی (ره) فرمود اسرائیل باید از بین برود نشان می‌دهد اسرائیل از بین رفتنی است و یک آرزوی دور و دست نیافتنی نیست.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: این عملیات معجزه وار نیروهای حماس و غافلگیری اسرائیل با وجود نفوذ و قدرت اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نشانه قدرت حزب الله است.

وی افزود: نیروهای حزب الله توانستند تمام قدرت اطلاعاتی اسرائیل را از کار بیندازند در حالی که اسرائیل در خواب غفلت بود و تصور نمی‌کرد چنین تلفاتی بدهد.

آوایی با اشاره به تلاش نیروهای حماس برای خارج شدن از محاصره و آزادی اسرای خود اظهارکرد:
حدود ۶ هزار اسیر فلسطینی در دست اسرائیل است که برخی از آنها به ۳۲۰ سال حبس محکوم شده‌اند و بعد از شهادت نیز جسدشان تحویل داده نمی‌شود و می‌گویند باید جسد بقیه حبس را تحمل کند.
وی وعده قرآن مبنی بر از بین رفتن باطل را یادآور شد و افزود: عملیات حماس یک معجزه بود چرا که
این گروه مقاومت در مدتی کوتاه با غافلگیری دشمن توانستند این تعداد اسیر و تلفات بگیرند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرک نشین‌ها نیز نیروهای آماده، نظامی و آموزش دیده هستند، گفت: امید است نیروهای حماس بتوانند از این محاصره و بمباران وحشیانه نجات یابند.
وی حملات حماس را واکنشی به ۷۰ سال جنایت رژیم صهیونیستی و انتقام از آنها دانست و افزود: کشورهای مرتجع منطقه از سال‌ها قبل برای برقراری ارتباط با اسرائیل در نوبت بودند به طوری که برخی کشورها در این راه حتی پای یکدیگر را نیز لگد می‌کردند و از این موضوع شرمی نداشتند.

عملیات حماس، عادی سازی روابط با اسراییل را متوقف کرد

آوایی با بیان اینکه عملیات حماس باعث توقف عادی سازی ارتباط کشورهای مرتجع با اسرائیل شد، اظهارکرد: این مسئله نه تنها مربوط به کشورهای عربی نیست بلکه یک مسئله انسانی است.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی منهای عربی موضع قوی تری در مقابل جنایات اسرائیل نشان داده‌اند، افزود: کشورهای عربی در حال بیدار شدن از خوابی سنگین هستند و شرمنده می‌شوند که برخی کشورها مانند ایران نسبت به این جنایات عکس العمل نشان می‌دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده حماس گفت: امیدواریم کشورهای منطقه تحرک بیشتری از خود نشان دهند زیرا اسرائیل قدرت زیادی ندارد.

نابودی اسراییل شعار نیست
آوایی با بیان اینکه نابودی اسراییل شعار نیست، اظهارکرد: اگر کشورهای عربی تکانی بخورند و غیرت نشان دهند اسراییل رفتنی است همانگونه که حزب الله توانست بدون کمک ارتش آنها را از لبنان بیرون کند.

وی افزود: کشورهای عربی اگر واکنشی نشان ندهند در آینده خودشان نیز در امان نخواهند ماند زیرا اسراییل همواره شعار نیل تا فرات را سرداده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات این کمیسیون پیرامون وقایع فلسطین گفت: این کمیسیون از روز اول، تحرکاتی از طریق رئیس مجلس با روسای حدود ۱۵ کشور اسلامی داشته و آنها را برای فعال شدن تشویق کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر کشورها در این خصوص قول مساعد داده‌اند، افزود: این کمیسیون با مجالس کشورهای اسلامی نشست برگزار کرده و روز گذشته نیز راهپیمایی نمادینی در این خصوص انجام داده است.

رسانه‌ها جنایات اسراییل را انعکاس دهند

آوایی با اشاره به ایجاد ارتباط مجلس با پارلمان‌های کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای منطقه بیان کرد: جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌های مظلوم باید رسانه‌ای و کشورهای منطقه از خواب غفلت بیدار شوند.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.