×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راهیابی فیلم بهمن به جشنواره بین المللی برزیل

بر اساس اعلام سایت جشنواره بین المللی برزیل، فیلم “بهمن” به کارگردانی سیدمرتضی سبزقبا، فیلمساز خوزستانی برای حضور در بخش رقابتی دومین جشنواره بین‌المللی فیلم “PINUS” برزیل انتخاب شد.
سبزقبا شامگاه گفت: “بهمن” یک فیلم کوتاه تجربی است که در مدّت زمان ۱۰ دقیقه، درباره سینما “بهمن”، یکی از خاطره‌انگیزترین سینما‌های شهر دزفول ساخته شده است.
وی می‌گوید: در حال حاضر از این سینما فقط خاطره‌ای برای مردم این دیار باقی مانده است.
عوامل فیلم “بهمن” عبارتند از سید مرتضی سبزقبا، نویسنده، کارگردان، تصویربردار تدوین و صداگذاری و طراح پوستر، میثم خالدیان، مشاور کارگردان، سیدرضا سبزقبا، تهیه‌کننده، حمید تجلی‌فرد، عکاس و مجری‌طرح، کورش بهراد، آهنگساز، محسن مستکین، خواننده، نجمه باوی، آوا، ابراهیم نصرالهی، شعر، فاطمه سیاح‌طرفی، منشی‌صحنه، حجت کایدخورده، عنوان‌بندی، روح‌الله پوردیان، مدیر تولید، فاطمه شاهین‌زاده، مترجم، و با حضور مجید اردلان
این فیلم که یازدهمین حضور جشنواره‌ای خود را تجربه می‌کند، پیش از این نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم دومین جشنواره آسیایی فیلم «Asian Cinematography AWARDS» فیلیپین و هم‌چنین نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «Living together Again» ونیز ایتالیا بوده است.
گفتنی است این جشنواره با برنامه‌ریزی و روش‌های خود برای حفظ خاطرات، گفت‌وگوی بین فرهنگ‌ها را تبلیغ و تشویق می‌کند و با راهکار‌هایی خارج از دیدگاه روایی سنتی، برای کشف راه‌های ممکن، در جهت ساختن سینما و برای تأمل درباره‌ی سینما، بر موضوع امسال خود “حافظه” تمرکز کرده است.
دومین دوره این جشنواره بین‌المللی از ۵ تا ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی مطابق با ۱۳ مهرماه تا ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سائوپائولوی برزیل برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.