×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مهارت آموزی عراقی‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای خوزستان

شهرام ملایی‌هزاروندی گفت: به منظور توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی در کشور عراق به ویژه در استان‌های همجواری همچون بصره و العماره و طبق توافق بین ما و کشور عراق، نشست مشترکی با معاون امنیتی و انتظامی استانداری داشتیم. هدف از این نشست، برقراری ارتباط و فراهم‌سازی بستر انتقال تجربه‌ها و آموزش مهارتی است.
وی با اشاره به وجود امکانات خوابگاهی، رفاهی و آموزشی برای آموزش نیرو‌های جوان عراقی در خوزستان، افزود: هدف این توافق، برقراری ارتباط مهارتی بین دو کشور از طریق تجهیز کارگاه‌های مهارتی عراق و آموزش مهارتی نیرو‌های جوان عراقی در مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان و خرمشهر است.
ملایی هزاروندی ادامه داد: علاوه بر اینکه امکانات رفاهی و خوابگاهی خوبی در مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان و خرمشهر وجود دارد، مربیان و مدرسان این مراکز به زبان عربی نیز مسلط هستند. از طرف دیگر، عراق ظرفیت بسیار خوبی دارد و زمینه توسعه مهارتی در این کشور فراهم است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بر لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی و مهارتی با کشور‌های همسایه تاکید و اضافه کرد: در سطح مقامات عالی دو کشور در خصوص اعزام مربی، راه‌اندازی کارگاه‌های مهارتی و حضور کارآموزان در مراکز آموزشی، توافقاتی انجام شده است.
وی می‌گوید: رویکرد جدید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، برگزاری مسابقات مهارتی ویژه اتباع بیگانه است که در آینده‌ای نزدیک پیگیری خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.