×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ایران به ان پی تی پایبند باشد

به گزارش نشنال، رافائل گروسی در این سخنانش تاکید کرد که تهران باید به معاهده گسترش سلاح‌های هسته‌ای که آن را امضا کرده ، پایبند باشد. او در این باره گفت: «ایران تنها کشور غیرهسته‌ای است که اورانیوم را در این سطح بسیار بسیار بالا و در واقع نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح ، غنی سازی می کند.  من نمی گویم آنها سلاح هسته ای دارند، من می گویم که این وضعیت بسیار حساس است. زمانی که در چنین وضعیتی قرار دارید باید قوانین را رعایت کنید.

رافائل گروسی در بخش های دیگری از سخنان خود ادعا کرده که افزایش سرعت غنی سازی ایران در حالی صورت گرفته که منطقه خاورمیانه به واسطه جنگ اسرائیل در غزه در شرایط سختی است و شاهد تشدید تنش در این منطقه هستیم.

گروسی در ادامه سخنانش تاکید کرد که حتی در فضای متشنج فعلی در منطقه هم فضا برای گفت و گو با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور مهیا است. او در این باره گفت : تصویر فوری که از برنامه هسته ای ایران پیش روی ما است می گوید که ایران برنامه با سرعت در حال پیشروی است. ما می گوئیم که سطح بازرسی های آژانس از ایران باید با سطح فعالیت های ایران متناسب باشد.

مدیر کل آژانس در ادامه باز هم ادعا کرد که حتی اگر  حتی اگر برنامه هسته ای ایران برای استفاده غیرنظامی باشد، باز هم تهران به تعهداتی که داده پایبند نبوده است :  ایران عضو معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای است، آنها باید به این تعهد پایبند باشند. ایران باید خیلی بیشتر از آنچه که انجام می دهد انجام دهد. تهران همچنان بر اساس ملیت بازرسان حضور برخی از آنها را برای انجام بازرسی ها نمی پذیرد. این اقدام ها با روح کار ما در تناقض است.

منبع: جماران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.