×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مطهری و پسرش نامزد انتخابات مجلس شدند

رمضان‌علی سبحانی‌فر نماینده ادوار مجلس، درباره حضور و نقش آفرینی فعالان سیاسی و احزاب در انتخابات، مجلس دوازدهم، گفت: افراد زیادی از جریان‌های مختلف سیاسی در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده‌اند که این ثبت نام نویددهنده انتخاباتی پرشور در اسفندماه امسال است.

ثبت نام سخنگوی حزب اعتدال و توسعه و ادواری‌ها در انتخابات مجلس

این فعال سیاسی با بیان اینکه «جواد هروی» سخنگوی حزب اعتدال و توسعه و نماینده مجلس نهم نیز از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات ثبت نام کرده است، اظهار کرد: «سید هادی حسینی» نماینده ادوار مجلس از قائم شهر ، «هادی شوشتری» نماینده ادوار مجلس، «محمد رضا محسنی ثانی» نماینده مجلس نهم، «علی مروی» نماینده مجلس نهم، «حسین محمدزاده» نماینده مجلس نهم، «حمید بنائی» نماینده مجلس دهم، «علی اصغر یوسف نژاد» نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس، «سید حسین حسینی» نماینده مجلس هشتم، «موسی قربانی» نماینده ادوار مجلس ، «عزیز اکبریان» نماینده مجلس دهم و «محمد جواد کولیوند» نماینده مجلس دهم نیز از دیگر کسانی هستند که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

سبحانی‌فر با اشاره به عدم احراز صلاحیت خود برای شرکت در انتخابات توسط هیأت‌های اجرایی، افزود: همه ما وظیفه داریم که برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنیم، چه صلاحیتمان تأیید شود و چه نشود چه رأی بیاوریم و چه رأی نیاوریم به هر طریقی که می‌توانیم باید در فضای انتخابات حضور پررنگ داشته باشیم.

وی اظهار کرد: همه ما باید بدانیم که کسی در آن سوی مرزها دلسوز و خیر خواه ما نیست و ما باید مشکلاتمان را خودمان حل و برای بهبود شرایط تصمیم گیری کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر حضور همه جریانات و سلایق در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید داشته‌اند و امروز شاهد حضور پرشور کاندیداهای مختلف از جریانات مختلف سیاسی هستیم و امیدواریم در سایه این مشارکت و حضور پرشور در روز انتخابات آنچه خیر و صلاح مردم و کشور است رقم بخورد.

انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. ثبت‌نام در این دوره برای اولین بار و به ابتکار دولت سیزدهم به صورت کاملا الکترونیک برگزار شد و تمامی داوطلبان، توانستند نام‌نویسی خود را به صورت الکترونیکی قطعی کنند.

در این دوره، به منظور شفافیت مالی که در قانون انتخابات بر آن تاکید شده است، داوطلبان حتما باید یک شماره حساب غیرتجاری در سامانه بارگذاری کنند که الزاماً از این شماره حساب برای هزینه‌های انتخاباتی استفاده شود.

براساس جدول زمانبندی انتخابات مجلس دوازهم، هیئت های اجرایی، صلاحیت داوطلبان را بررسی و پس از آن، از ۱۹ آبان تا ۲۰ آبان، مراتب عدم تایید یا عدم احراز توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه، به داوطلبان ابلاغ شد. داوطلبانی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض داشتند، اعتراض خود را با به هیئت های نظارت اعلام و نتایج نهایی ۱۵ دی ماه به آنها اعلام می‌شود.

رهبر معظم انقلاب نیز دوم دی ماه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌های خوزستان و کرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و با تبیین اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور، تأکید کردند: ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات در جمهوری اسلامی، گفتند: جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد و با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.

ایشان «نبود انتخابات» را موجب برقراری دیکتاتوری یا «هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش» خواندند و با انتقاد از کسانی که به اشکال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، گفتند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.