×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور آرا تربیتی باشد

دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دادگستری خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در جشن آزادی ۷۰ زندانی مالی و مراسم ازدواج ۲۰ زوج از فرزندان زندانیان در اهواز بیان کرد: عملکرد قضات باید به گونه‌ای باشد که شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانیان به آغوش خانواده و جامعه باشیم.

وی گفت: زندانیان و خانواده‌های آنان عضوی از جامعه هستند و نظام جمهوری اسلامی در قبال این قشر از جامعه که به دلایل مختلف از جمله ناآگاهی، فقر مادی و فرهنگی مرتکب جرایم و خطا شدند و تحمل حبس می‌کنند، نیز خود را مسئول می‌داند.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، نظام الهی و اسلامی است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حرکت گروه‌های جهادی در سراسر کشور در راستای احداث مدارس ،مساجد و مراکز فرهنگی بوده تا آموزش به دورترین نقاط کشور نیز منتقل شود.

دادستان کل کشور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رای، حماسه دیگری می‌آفرینند که موجب سرافکندگی و یأس دشمنان ایران اسلامی می‌شود.

آزادی مشروط ۶۲۹ زندانی در خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان هم در این مراسم گفت: با پایش‌های صورت گرفته در ۲سال اخیر، ۶۲۹ زندانی مشمول آزادی مشروط شدند و به ۲۷ هزار و ۷۹۶ زندانی واجد شرایط، مرخصی اعطا شد که سه هزار و ۷۵۰ مورد آن منتهی به آزادی شده است.

علی دهقانی افزود: ستاد دیه استان با کمک خیران و نیکوکاران، سرمایه گذاران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های صنعتی بزرگ استان، زمینه آزادی ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم‌ کردند.

وی گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۶۲۶ مورد بازدید از زندان‌ها توسط مقامات قضایی و قضات استان انجام شده است.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: رشد کمک‌های مردمی ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان در این مدت چشمگیر بوده و امسال نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد در این بخش رشد داشته است.

دهقانی افزود: ستاد دیه استان در سال جاری ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و انجمن حمایت از زندانیان نیز ۱۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیورن ریال کمک‌های مردمی را جمع آوری کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.