×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مرحله کشوری جشنواره رهاورد سرزمین نور ۱۷ اسفند در اهواز برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: جشنواره رهاورد سرزمین نور در سطح استان‌ها انجام شده و مرحله کشوری آن با معرفی برگزیدگان ۱۷ اسفندماه در اهواز برگزار می‌شود.

نشست خبری راهیان نور قرارگاه مرکزی سپاه و بسیج با حضور سردار قاسم قریشی و سردار مجید سوری مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین و اصحاب رسانه برگزار شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در ابتدای این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب گنج و معدن و مظهر ایستادگی ملت بزرگ ایران است.

سردار قریشی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند مجاهدت ها و ارزش‌های دفاع مقدس کم‌رنگ شود.

وی افزود: دفاع مقدس کارنامه خفت و سیاه دشمنان به واسطه حمایت‌های شیمیایی و استفاده از تجهیزات غیرمجاز آنان را رو کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: مفتخریم اعلام کنیم به برکت تعالیم مقام معظم رهبری و تأثیری که جوانان از دفاع مقدس گرفتند، با اطمینان بگوییم دشمن پی به اقتدار ایران اسلامی برده است.

وی ادامه داد: امروز مجاهدین یمنی با دست خالی در مقابل آمریکا و انگلیس ایستاده‌اند و از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند.

سردار قریشی ادامه داد: بارها در مناطق عملیاتی ارتباط قلبی افراد به ویژه دختران و پسران با شهدا را دیده و شرمنده شده ام.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار داشت: در تمامی نظرسنجی ها زمانی که به خانواده شهدا و شهید رسیدیم و سوال کردیم بالای ۸۵ درصد در دفاع و احترام به شهدا نظر مثبت داشتند.

سردار قریشی استقبال مردم و جوانان از راهیان نور را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: در جنوب و غرب افتخار ما این است که مردم تمامی شهرهای خوزستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه از اردوی راهیان نور استقبال و میزبانی می‌کنند.

وی در ادامه به تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده توسط راویان دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: از جمله اقداماتی که انجام شده اجرای ۲۴ جشنواره رهاورد سرزمین نور در سطح استان‌ها بوده که جشنواره کشوری آن ۱۷ اسفند در اهواز برگزار خواهد شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه اولویت ما اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور است، ادامه داد: دفاع مقدس سرشار از اتفاقات بزرگ و ویژگی های خاص است. در آن دوران فرمانده سپاه و لشکر ما در جلوی نیروها حرکت می کردند، در حالی که در جنگ‌های کلاسیک فرمانده در پشت جبهه جنگ را هدایت می‌کرد.

رشد ۲.۵ برابری استقبال مردم از اردوهای راهیان نور

دبیر قرارگاه راهیان نور مرکزی سپاه و بسیج نیز در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: امسال ۲۷۰ هزار در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیااعزام و رشد ۲.۵ برابری نسبت به راهیان نور سال گذشته داشتیم.

گفت: دوره‌های مختلف توانمندسازی را برگزار کردیم که بازخورد بسیار خوبی داشت.

سردار سوری ادامه داد: بالغ بر ۲۰ هزار خادم، ۱۰ هزار راوی و ۵ هزار مبلغ در اردوهای راهیان نور بکارگرفته شدند و بنا داریم ارتباط با زائران را بعد از اردوهای راهیان نور در طول سال نیز برقرار کنیم که در این رابطه برنامه هایی از جمله از مقتل تا مدفن، پنجشنبه‌های شهدایی و برنامه‌هایی از این دست در نظر گرفته شده است.

وی توسعه شبکه خادمین را از دیگر برنامه ها و ماموریت های این قرارگاه ذکر کرد و افزود: بنای ما این است که اردوهای خانوادگی با خودروهای شخصی را در اولویت اعزام قرار دهیم.

دبیر قرارگاه راهیان نور مرکزی سپاه و بسیج با اشاره به اینکه سال گذشته توانستیم ۱۶۰ هزار اردوی خانوادگی برگزار کنیم، یادآورشد: امسال یکی از برنامه‌های اصلی ما تلفیق راهیان نور و پیشرفت بود که از سپاه‌های استانی برای حمایت و پشتیبانی از راهیان نور قدردانی و تشکر می‌کنم.

hdvkh

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.