×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

موفق ترین دوره سازمان بیمه سلامت، دوره اخیر است

سخنگوى کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس برنامه ششم توسعه، اجراى پرونده الکترونیکى سلامت، انجام سطح بندى خدمات، تدوین راهنماهاى بالینى، اجراى پزشکى خانواده و نظام ارجاع وظیفه وزارت بهداشت است و ارتباطى به سازمان بیمه سلامت ندارد.

حیدرعلى عابدى در این خصوص افزود: تعیین سیستم هاى غربالگرى براى اینکه خدمات سلامت به نیازمند واقعى برسد وظیفه سازمان بیمه سلامت است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بیمه سلامت مى تواند به عنوان خریدار خدمات سلامت شروطى را درهنگام عقد قرارداد با ارائه دهنده خدمات مطرح کند.

عابدى درباره صندوق بیمه همگانى سلامت نیز اظهار کرد: یکى از مشکلات در زمینه بیمه رایگان این بود که این بیمه به علت رایگان بودن باعث شد که افراد از سایر صندوق هاى بیمه اى به این صندوق مهاجرت کنند. از طرفى هم پوشانى هاى بیمه اى اتفاق افتاد، اما این موضوع به دوره قبل و ابتداى اجراى طرح بیمه همگانى سلامت مربوط است و ارتباطى به دوره مدیریتى اخیر ندارد. همچنین درهمان زمان فرآیند به صورتى انجام شد که افراد غیرنیازمند بدون انجام آزمون وسع از این بیمه استفاده کردند.

سخنگوى کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت در شرایط اقتصادی فعلی به خوبی از پس عبور از بحرانها برآمده؛ گفت: معتقدم موفق ترین مدیریت سازمان بیمه سلامت در دوره اخیر انجام شده است و مدیران این سازمان با استفاده از تجربه هاى مدیریتى خود آنهم  در شرایط اقتصادى فعلى، توانسته اند بیمه سلامت را به درستى هدایت کنند و از بحران ها عبور دهند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه کمیسیون بهداشت و درمان انتظار دارد این است که هیچ بیمارى مورد غفلت قرار نگیرد. البته براى مدیریت خدمات بیمه اى مى توان سیاست هایى براى مدیریت منابع و در جهت اولویت بندى خدمات سلامت اعمال کرد.

منبع:آی هینا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.