×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ارتباطات وزیر بهداشت در حوزه بودجه، پایانی بر مشکلات حوزه سلامت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، ارتباطات وزیر جدید بهداشت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و تسلط وی بر حوزه بودجه را پایانی بر مشکلات مالی حوزه سلامت دانست.

همایون یوسفی با اشاره به نواقص موجود در حوزه سلامت که باید توسط وزیر جدید بهداشت برطرف شود، گفت: هم‌اکنون در زمینه طرح تحول سلامت مشکلات بودجه‌ای بسیاری وجود دارد و علاوه بر این زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح از جمله پرونده الکترونیک سلامت، طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع توسط مسئولان حوزه سلامت پیگیری شده، اما هنوز اجرا نشده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می‌رسد که اگر وزیر جدید بهداشت با توجه به سوابق موثری که در حوزه بهداشت داشته و تسلطی که بر این موضوع دارد بتواند در این حوزه گام‌های اساسی بردارد، قطعا روند اجرای طرح تحول سلامت در مسیر صحیحی تداوم پیدا خواهد کرد.

تقویت زیرساخت برای تداوم اجرای طرح تحول سلامت مشکلات این حوزه را به حداقل می‌رساند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به برنامه‌های وزیر جدید بهداشت که می‌تواند متضمن موفقیت وی در اداره حوزه سلامت باشد، تصریح کرد: البته دکتر نمکی اهتمام ویژه‌ای برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت، طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع دارد، ضمن اینکه برنامه خوبی نیز برای پیگیری بودجه مورد نیاز این بخش دارد که امیدوارم با همراهی مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان اجرای این برنامه‌ها به نتیجه مطلوبی منتهی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به تسلطی که دکتر نمکی بر مباحث مرتبط با بودجه داشته، همچنین ارتباطات خوبی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دارد می‌‍توان امید داشت که کمبود بودجه در حوزه سلامت قابل حل باشد، اما نکته مهمتر در این مورد کنترل هزینه‌ها است که چنانچه با ایجاد زیرساخت‌های لازم تحقق یابد، می‌توان مشکلات این حوزه را به حداقل رساند.

خانه ملت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.