×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

جلسه هم اندیشی تأمین اجتماعی با شوراهای اسلامی کار استان خوزستان

سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان با تاکید براینکه تأمین اجتماعی حفظ کرامت انسانی و منزلت نیروی کار را همواره سرلوحه انجام امور محوله و وظایف خود قرار داده است گفت : سازمان تأمین اجتماعی هرگز کارگری را بخاطر آنکه کارفرمایش بموقع حق بیمه را پرداخت نکرده باشد از خدمات این سازمان محروم نکرده است و نگاه تأمین اجتماعی معطوف به کارگران بوده است. مرعشی با تشریح اهم اقدامات بعمل آمده در حوزه بیمه ای افزود : تأمین اجتماعی ۶۵ خدمت را از طریق سامانه الکترونیک ارائه نموده است که این خدمات کاملاً غیرحضوری و یا نیمه حضوری هستند. وی با اشاره به صیانت از حقوق ذینفعان و شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد : هرچند در مباحث مشاغل سخت و زیان آور ملزم به دریافت ۴ درصد بوده ایم و نهایت تلاش را داشته ایم تا چرخه تولید و اشتغال و کار باز نماند از سویی دیگر کارگران بسیاری در کارگاه هایی که به سازمان بدهی های معوق و جاری بابت حق بیمه داشته اند بازنشسته گردیده و مستمری دریافت می کنند. مرعشی ضمن ابلاغ پیام تبریک سرپرست سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر، در جلسه هم اندیشی از تعامل خوب و صمیمانه میان جامعه کارگری و سازمان تأمین اجتماعی بواسطه شوراهای اسلامی کار و تشکیلات خانه کارگر تقدیر و تشکر نمود.
هوشنگ درویشی رئیس شوراهای اسلامی کار استان خوزستان با انتقاد از برخی واگذاریهای شرکت های زیرمجموعه شستا اعلام آمادگی کرد تا بتوان از منابع سازمان تأمین اجتماعی بیش از پیش حفاظت و صیانت نمود. درویشی با تقدیر از اصل سه جانبه گرایی میان کارگران ، کارفرمایان و تأمین اجتماعی خواستار توسعه کمی و کیفی درمان در خوزستان شد و افزود : کارگران خوزستانی از محروم ترین کارگران کشور هستند که می بایست توجه ویژه ای به این قشر معمول گردد. رئیس شوراهای اسلامی کار استان خوزستان همچنین برگزاری دوره های آموزش ویژه نمایندگان کارگران را از دیگر مسائلی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه دکتر منصور آرزومند معاون درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان به شاخصه های ارزیابی دستگاههای اجرایی استان اشاره و گفت : درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان از نظر فیزیکی در کشور مقام اول را دارد اما این به معنای نبود مشکلات نیست. آرزومند ضمن دعوت از تمامی پزشکان متخصص به جهت همراهی با سازمان تأمین اجتماعی در درمان مستقیم و غیرمستقیم تصریح کرد : مؤلفه های بسیاری برای ارتقاء سطح کمی و کیفی درمان وجود دارد که صرفاً مبتلابه عملکرد سازمان تأمین اجتماعی نیست که از جمله آنها می توان به رشد بیماریهای غیرواگیر و تغییر سیمای مرگ و میر در کشور اشاره کرد. وی همچنین تحریم های استکبار جهانی را عاملی برشمرد که در صدد است تا بیش از پیش بر درمان کشور فشار وارد نماید. آرزومند افزود : خوشبختانه سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان تمهیدات کارشناسانه و هدفمندی بعمل آورده است تا بتوان بطور موثر از تمامی مشکلات پیش رو عبور نمود.
همچنین قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان بزرگداشت هفته کارگر را تجلیل از مقام ارزشمند کسانی دانست که با تمام خلوص نیت ، صبوری و رشادت در راه آبادانی کشور گام برداشته اند و در سنگر تولید اثرگذار بوده اند. دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با تقدیر از همراهی و همدلی سازمان تأمین اجتماعی با کارگران افزود : کارگران بعنوان شرکای اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه ای کشور بوجود چنین سازمان غیرتمندی افتخار می کنند ، چرا که میدانند رویکرد سازمان تأمین اجتماعی حمایت از اشتغال ، کارگران و رونق تولید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.