×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خسارت ۲۴۰ میلیارد ریالی سیل  به شهرک‌های صنعتی خوزستان

اخلاق محمدیان با اشاره به آمادگی بسیاری از شهرک‌های صنعتی برای مقابله با سیل اظهار داشت: در میان ۷۱ شهرک صنعتی استان خوزستان فقط شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز دچار آب‌گرفتگی و درپی آن بروز خسارت برای شهرک و تولیدکنندگان شد.

وی افزود: در اثر سرریز سیلاب کرخه در محور شوش- اهواز و محاصره شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز در سیلاب؛ مسیرهای دسترسی، خیابان‌های داخلی، تصفیه‌خانه، شبکه گاز، آب و فاضلاب آسیب دیدند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان بابیان اینکه اکنون شبکه گاز و آب این شهرک صنعتی تعمیر شده و مشکل قطعی گاز و آب در شهرک وجود ندارد، گفت: پیگیری‌ها و تلاش برای برطرف کردن مشکلات به وجود آمده در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز ادامه داشته و شرایط این شهرک به‌زودی به حالت عادی بازمی‌گردد.

محمدیان در ادامه به احداث سیل بند برای شهرک صنعتی شماره یک آبادان اشاره و عنوان کرد: به سبب افزایش حجم رودخانه کارون شهرک صنعتی شماره یک آبادان نیز در معرض خطر قرار دارد که البته کار سیل بند آن به طول ۷٫۵ کیلومتر و به‌موازات جاده اصلی آبادان از جاده صداوسیما تا انتهای شهرک صنعتی انجام‌شده و اکنون نگرانی خاصی در خصوص آب‌گرفتگی این شهرک وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان خسارت‌های واردشده به واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: براساس فرم‌های خود اظهاری، ۵۹واحد صنعتی در بخش خسارات مستقیم شامل خسارت به زیرساخت‌ها، ماشین‌آلات، مواد اولیه و محصول تولیدشده به میزان حدوداً ۱۲ میلیارد تومان آسیب‌دیده‌اند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان به خسارت‌های غیرمستقیم واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: خسارت غیرمستقیم شامل وقفه در تولید واحدها می‌شود که به دلیل تعطیلی برخی از آن‌ها نتوانستند محصولی تولید کنند و متضرر شدند که بررسی آن نیازمند زمان بیشتری است.

محمدیان بابیان اینکه سیل بیشترین حجم خسارت را به شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز وارد کرده، گفت: سیل اخیر به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی خوزستان ۲۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: در نهایت نظر کارشناسی نهایی رازمانی می‌توان ارائه داد که گروهی برای بررسی این موضوع از طرف استان یا کشور مأمور به انجام آن شوند. در حال حاضر همه آمارها براساس خود اظهاری واحدها بوده که یک کارشناس فنی و دو کارشناس صنایع کوچک آن‌ها را ثبت می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.