×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بهره برداری از ۲۲ طرح عمرانی در حوزه بنادر خوزستان

بهروز آقایی گفت: ۲۲ طرح عمرانی با سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی و دولتی در بندر امام خمینی و سایر بنادر استان خوزستان ساخته و تکمیل شده اند که در دور دوم سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور به استان، به بهره برداری خواهند رسید.

وی میزان سرمایه گذاری برای این تعداد طرح قابل بهره برداری را حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۷ طرح در منطقه ویژه بندر امام خمینی به ارزش ۵ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان قرار دارد.

آقایی ادامه داد: ۸ طرح به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است، ضمن اینکه ۹ طرح به ارزش یکهزار و ۷۶۳ میلیارد تومان با مشارکت این بخش اجرا شده اند و به مرحله بهره برداری رسیده اند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان به انعقاد ۲ تفاهم نامه با بخش خصوصی در حوزه ترمینال‌های مواد معدنی و غلات در سفر رئیس جمهور به استان در روز‌های ۷ و ۸ ردیبهشت ماه امسال اشاره و اضافه کرد: ۶ طرح عمرانی نیز در بنادر آبادان، اروندکنار و… به بهره برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول درخصوص ترمینال تمام مکانیزه شماره ۴ غلات که در بندر امام خمینی درحال راه اندازی است، گفت: حدود ۸۶۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح سرمایه گذاری شده است.

آقایی حجم درجا این سیلو‌ها و کندو‌ها را ۱۷۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ظرفیت دینامیکی آن ۳ میلیون تن است که باحضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

وی درخصوص بندر بزرگ خلیج فارس می‌گوید: این بندر جزو مصوبه‌های هیئت دولت است که استان خوزستان و شمال غرب خلیج فارس را متحول خواهد کرد.

به گفته آقایی؛ ساخت بیش از ۷ کیلومتر اسکله در بندر خلیج فارس در دستور کار است و ۵ هزار هکتار اراضی پسکرانه این بندر خواهد شد و بدون شک سبب تحولی قابل توجه در استان خوزستان و شمال غرب خلیج فارس می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.