×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تامین برق عشایر خوزستان با اهدای نیروگاه‌های خورشیدی

علی خدری درخصوص برق رسانی به منطقه محروم احمد فداله از توابع شهرستان دزفول گفت: پس از بازدید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در سفر‌های قبلی از این منطقه، مشخص شد ۴ روستای سخت‌گذر از برق محروم هستند و کار‌های مقدماتی برای برق رسانی به این روستا‌ها انجام شد.

وی افزود: باتوجه به درخواست عشایر منطقه برای تامین نیروگاه‌های خورشیدی کوچ مقیاس و قابل حمل، همزمان عید سعید فطر، با حضور در منطقه احمدفداله به تعداد زیادی از این خانوار‌ها نیروگاه‌های خورشیدی اهدا شد.

آقای خدری با بیان اینکه تعدادی از نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق سخت‌گذر تعمیر شدند و در مدار تولید برق قرار گرفتند، ادامه داد: با این کار برق این روستا‌ها نیز تامین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان درخصوص تامین برق تعدادی از روستا‌های خرمشهر گفت: ریاست جمهوری در ۲۹ اسفندماه پارسال در سفر به این شهرستان و نارضایتی مردم برخی مناطق از وضعیت نامناسب روشنایی، ۱۰۰ درصد روشنایی معابر و نصب پایه‌های جدید و شبکه‌های خودنگهدار در کمترین زمان ممکن انجام شد.

این مقام مسئول به سفر آیت الله رئیسی به اندیکا در دهم آبان ماه ۱۴۰۱ اشاره و اضافه کرد: پس از این سفر، دستور برق رسانی تعدادی از روستا‌های سخت‌گذر شهرستان از سوی رئیس جمهور صادر شد و ۱۳ روستای محروم از انرژی برق در بخش چلو برق دار شدند.

به گفته آقای خدری؛ ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به عشایر منطقه چلو شهرستان اندیکا اهدا شده است و نعمت برق بهره‌مند شدند.

وی به ساخت یکهزار و ۲۵۰ کیلومتر شبکه و نصب یکهزار و ۵۰۰ دستگاه ترانسفورماتور در حوزه‌های شهری و روستایی با صرف یکهزار و ۶۶۵ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: همچنین ۵۰ روستای بدون برق که عمدتا مناطق سخت‌گذر بودند، در سال ۱۴۰۱ از نعمت برق برخوردار شدند، بطوریکه خوزستان مقام اول کشوری را به واسطه برق رسانی به روستا‌ها و مناطق محروم کسب کرد.

آقای خدری می‌گوید: در ۲ سال اخیر و پس از آغاز دولت سیزدهم، یکهزار و ۴۰۰ دستگاه نیروگاه خورشیدی به عشایر اهدا شده است، ضمن اینکه نصب چراغ‌های روشنایی، کابل‌های خودنگهدار به طول ۷۵۰ کیلومتر و هوشمندسازی شبکه نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان که از فردا، پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، هوشمندسازی شبکه و رفع فرسودگی شبکه در جلسه استانداری مطرح شده و به آیت الله رئیسی پیشنهاد داده خواهد شد و پیگیر تصویب طرح‌های پیشنهادی و تامین اعتبار آن می‌شویم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.